Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire disk till Motu 828

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-18 19:52

Hej allesammans!
Det känns gött att kunna ställa sina novis frågor till den samlade kunskap som ryms under 99-musik.coms tak....nere på musikaffärn får man mest till svar "ska´ru köpa nått elle? " oavsett vad man frågar.
Har powerbook/ Motu 828 som jag kör Digital Performer på, jag behöver en firewire hårddisk till 828:an. Har hört skräckhistorier om att 828:an skall vara extremt petig med FW hårddiskar, företaget Glyph säljer speciellt framtagna hårddiskar för motu och digidesign ( M - project ) men de kostar så inibängen med pengar. Om det finns nån som använder 828 , vad har ni för FW hårddisk och hur funkar det/den?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-18 20:46

Kul att du uppskattar 99´an!

Någon Glyph ska inte behövas, jag har kört 828´an ihop med flera externa hårddiskar - ofta användandes hårddiskens "thru"-kontakt - utan problem. Du får väl köpa på öppet vatnaköp om det finns där uppe bland eskimåerna! Apropå Island, har du besökt det där huset som det spökar i? Såg ett program om det, asläskigt. En till synes helt vanlig 70-talsvilla som stått osåld de senaste 10 åren... med tydligen hur "creepy vibes" omkring sig som helst. Huva!

  • Medlem
  • 2003-02-18 21:41

Aaah, de isländska spökena! Just DET huset känner jag inte till men överlag spökas det mycket här på ön. De flesta Islänningar jag träffat tror på spöken/tomtar/troll, mkt charmigt...Island är som ett högteknologiskt bonde samhälle!
(i positiv bemärkelse).
Firewire diskar ja, tror jag slår till på en Lacie D2.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-18 22:00

Och jag tror jag tar och drabbas av lite Deja Vú så länge...

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-02-19 09:18

En LaCie D2 disk kan rekommenderas. Har kört den tillsammans med MOTU 828 i både stationär och bärbar Mac. Fungerar kanon. D2 disken är en kanondisk som både är snabb och tyst så den kan jag rekommendera.

Kör hårt!
D.

Jag rekommenderar hårddiskar med Oxford 911 chipset, de lär vara de snabbaste och mest stabila på marknaden. Har inte provat dem mot en 828, men kör flera i hårt traffikerad servermiljö och det har funkat bra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-19 11:12

"That goes without saying"

  • Oregistrerad
  • 2003-03-01 18:53

Varför inte vända på frågan?
Är det någon som har haft problem med 828án och någon HD?
Inte jag iallafall.
Mac/828/och lite olika FW diskar.

1
Bevaka tråden