Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ProTools vs. Pulsar2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag skaffat Pro Tools Le 5.0.1 som jag tänkte köra tillsammans med ett Audiomedia 3 och ett Creamware Pulsar2. Jag hittar alla portar på Audiomedia-kortet på direkten.. men inte ett spår av pulsaren. Går det att fixa? Jag har ett 16-kanalers adat-interface till pulsaren som vore väldigt intressant att kunna spela in via...

bästa tipset vinner kanske en bira nån gång i livet om jag stöter på författaren på krogen!

  • Oregistrerad
  • 2003-02-19 22:46

Äsch, Creamware kräver registrerad användare på deras forum/FAQ och support....jag var inne och kikade på hemsidan men kommer ingen vart eftersom jag inte äger ett sådant ljudkort och därmed inte är registrerad.

Däremot hittade jag en intressant länk hos Digidesign om AM-III kortet och OSX.
Jag var helt säker på att det aldrig skulle fungera. Men länken antyder ju på att det inte är helt kört. Och du kan vara lugn Volantiz, det kortet du har är uppgraderat till "QC" som är ett av Digidesigns "requierments".

  • Oregistrerad
  • 2003-02-19 22:53

Jag är dum i huvet....man behöver inte alls ha ett kort från Creamware....det var bara att registrera sig där. Jag kollar lite i FAQ:en och det verka inte som om det ska vara något problem......vad är det du installerar för något för att få kortet att "spela"?

först installerar man vanliga drivisar.. sen en hel miljö som är som en virtuell studio där man lägger ut olika drivrutiner, hårdvaruportar, mixerbord, effekter, syntar osv som moduler.. sen drar man en massa kablar emellan allt.. som en hårdvarustudio!
Exempel på moduler under mac.. wave source 1/2 (man kan ställa in hur många osv), wave dest 1/2, asio src/dest, pulsar analog src/dest, pulsar adat a/b src/dest, sequencer midi src/dest, pulsar midi src/dest... osv.

Jag tycker att om PT LE 5.0.1 fixar nån vanlig mac-wave-drivrutin eller asio så borde det va rätt lugnt. Oberfunker har hjälpt mig kolla runt på digidesigns hemsida.. men den är lite i stil med kaos. Vi kom fram till att en uppgradering till antingen 5.11 eller 6:an skulle fungera. 5.11 känns lite synd att uppgradera till iom att 6:an kostar bara ett par hundralappar mer.. men 6:an fungerar endast under osx(?).. men där fungerar inte pulsar2:an. buffer overflow!

  • Oregistrerad
  • 2003-02-19 23:53

Oj, allt det där gav mig huvudvärk.....

Jaja, jag får önska dig lycka till....men Creamware har ju skrivit att drivisar för OS X och Pulsar ska komma i mitten av 2003.....men jag antar att det inte räddar helgen för dig....

det ordnar sig nog.. om inte annat så har jag iaf 4 kanaler in via audiomedia-kortet (till 7 mickar för trummorna)

Hursomhelst är det jädrans bra grejer. Fasingen, jag börjar bli seriöst sugen på att prega in kortet igen, sula in XP och prova lite PTLE 5.31... ::suuuuck::

1
Bevaka tråden