Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DAT-problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-02-22 21:15

Sitter med ett MOTU 828 och Logic i OS X och skall försöka överföra musik från en DAT-bandspelare till datorn.
Jag tänkte använda de optiska kablarna, men 828:an känner inte av DATen. Vad gör jag för fel?

Peter

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-23 01:19

Jag vet inte om drivaren för Motu 828 och MacOS X ännu stöder alla in/utgångar som interface´t har. Du är säker på att du har den senaste 828-drivaren också? www.motu.com har svaret - de har uppdaterat OS X-drivarna ganska flitigt de senaste månaderna. Annars får du nog starta om i OS 9 och göra överföringen där. Själv kommer jag jobba med mitt nya Motu 828 som bas för allt ljud in/ut - och jag upptäckte till min glädje att min ASR-10´a har S/PDIF in och ut - så det blir ju att koppla den rätt in i 828´an förstås. Nästa komplement blir ett Fostex VC-8 (ADAT-i/f). Om man inte säljer av lite onödiga syntar... :-/

Jag jobbar numera dock som sagt i Nuendo, för MacOS 9. Två steg fram och ett steg bak, som någon sade. Men det känns klockrent hittills och kreativiteten börjar vakna till liv. Äntligen kan jag integrera mina hårdvarusyntar med Reason 2 på bästa möjliga sätt också. Faktiskt rent överjordiskt bra. Jag är förbluffad! Trots att man ibland vet allt "på pappret" och har provat någon gång i supportsyfte på sitt forna jobb så är det en annan känsla att i lugn och ro, i hemmamiljön testa det här och känna att... fan... det var bättre än jag anade.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-02-23 09:20

Allt funkar som det skall, felet var att jag försökte använda s/pdif som extern "clock source". När jag sedan ändrade till TOSlink så funkade allt klockrent.

1
Bevaka tråden