Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HardSID PCI har släppts!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I skuggan av Modular G2 släpps även denna goding:

***HardSID PCI Quattro***

HardSIDs hemsida

Borde egentligen ligga under nyheter men jag får inte skapa trådar där.

Suveränt bra om man har PC och är SIDfrälst. Har redan beställt ett idag med 8580 chip.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-03-04 15:18

Det första du ska göra e att spraya PCI-kortet svart så har du en "HardSid Ninja PCI"!

Kul.
Får vi en recention sen? Gärna en gämförelse med QuadraSID... Om du har testat det förstås. Jag brukar använde det VSTi ganska ofta.

Jag tycker det är helmysigt med små fina 64-ljud.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-04 17:36

Mårre : Den ÄR redan svart, det ÄR en Ninja!

Gudar va´ coolt! Jag har faktiskt en gammal burk ståendes som jag köpte enbart för att ha en dator med ISA-plats till ett framtida köp av HardSid. Nu är den ju bara till att slänga i sjön!

Ååååå så fiffigt, de har stoppat ett LESLIE i den också, för vad kan det annars vara, den där snurrande grejen i mitten...?

Hehehehe

//R.t:M.I.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-04 23:44

Det är ju en hårddisk ser du väl!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-03-04 23:51

Jag tror det e fläkten som gör det vassa, skärande ljudet! Istället för filter så sitter det en liten högtalare under fläkten så att ljudet passerar underifrån (som ett leslie fast ändå inte). Slutresultatet blir SID-ljudet som låter som en symaskin.

*Mårre e trött, måste gå å nana nu*

Jajustja!
En 120GB hårddisk för att få plats med Windows-drivrutinerna!

//R.t:M.I

Jag har nu HardSID PCI i min dator. Och jag gillar det skarpt. Brusar inte alls!!! Nu är det bara Juno2an som står för brus. Jag har gjort en smakprovs mp3a men har inte nån webserver att lägga upp det på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-16 14:28

Stäng av choruset i Juno´n så blir den tyst och lugn!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-16 17:43

GlobalMotion : Vad fick du ge för den? Jag har fått intrycket att drivrutinerna är rätt gedigna, vad tycker du? Och hur var det nu, man har möjligheten att använda 1 sidchip som 3 monosyntar va?

Jag fick ge 2100kr inkl frakt och växlingsavgifter. Jo det ska gå på något sätt, men jag har inte lyckats sätta mig in i det ännu.
Jag tycker drivrutinerna är strålande.

Låter kalas gör det i alla fall... Man har ju varit lite sugen på en dånfär SID-station ett tag. Men återigen: ska nog satsa på en analogare först och främst!

hade varit kalas att höra den lilla raringen demad!

Nu har jag hittat webplats:
Lite lek

lite 80-tals lek (det sista ljudet som kommer in)

Saxat ifrån ett mail ifrån skaparen av HardSID PCI:
"Hi!

I´ve found this MP3 on a forum:
http://hem.passagen.se/gunne82/80tal-1.mp3
I guess this is made by HardSID MIDI + another synth.
I like it very much, but when it gets really filled by HardSID, it ends

Can you send me a longer version of this MP3 with some description to
show it on the official HardSID homepage?
I´ll of course link to your own homepage!

I´d like to upload HardSID MIDI MP3s or even MP3 perviews from our
HardSID users."

Vore kul om ni kunde säga något också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-16 01:30

1. Hardsidlek...

Ajdå, trodde det skulle va´ en låt, i stället en massa ljud. Ok. Kul ljud dock. Det låter renare än Sidstation? Stundtals låter det t om lite Juno/JX om det hela.

2. 80-talslek...

Har du en DX7´a? Klockren simulation av ... men se´n tog det slut helt tvärt. Musiken sade mig tyvärr ingenting... förutom att det lät lite sån´t där 80-tal man helst nog glömmer... Fast det var väl det du ville uppnå kanske...

Ja

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-04-16 09:48

Kul att få bli lite av en hardsidsGuru!

1
Bevaka tråden