Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hoontech soundtrack 128 ddma?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hittat ett rätt billigt kort av detta märke, vet ni något om det.
Jag är bara intresserad av hur den beter sig med softsynthar o liknande.
Tackar på förhand

  • Medlem
  • 2003-03-05 11:09

Hade ett Hoontech kort förut, ett bra kort med lite sämre drivrutiner.
Drivrutinerna ger upphov till en del frådetecken tyvärr, men det kan ju ha blivit bättre sedan jag höll på med det.

Vet du något om det funkar med xp eller? det hade varit gött för jag kan köpa det för en 500 kr : )

Jag har ett soundtrack (vad det nu heter) i min gamla dator... Det jag har är uppföljaren till 128ddma.

Det jag har låter rätt bra tycker jag...

latensy är extremt dålig. går inte att spela på softsynthar med det. ifs. är det en mycket gammal dator det sitter i... men det är också ett gammalt kort.

Jag tippar att det inte finns drivisar till XP.
Kolla på deras något röriga hemsida.

www.hoontech.com

Jag sklle nog råda att inte köpa.

Jo de verkar som att kortet är lite föråldrat och inga drivisar till xp fanns det heller, det är väl bara o vänta tack ändå

Om du ska vänta på drivisar så tycker jag nog att du ska stå över. Jag litar inte på någonting som har med Hoontech att göra, efter mitt extremt dåliga köp med kortet DA16CH. Detta kort hade mycket bra specar och var otroligt flexibelt. Så flexibelt att programmerarna inte lyckades programmera fram några bra drivrutiner. Många klagade på hoontechs forum, men istället för att lösa problemen valde de att lägga ned utvecklingen av korten. Så där satt man med sitt dyrköpta ljudkort med lång näsa.

Då har man fått gnälla lite också...

1
Bevaka tråden