Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minne

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått för mycket fritid och sitter och försöker optimera min dator så mycket det går...

Nu har jag 256MB 133Mhz minne... sdram
Alla platser för sdram är upptagna.

Men mitt moderkort är så fiffigt att det finns två platser för DDR minnen åxå. men man kan inte använda DDR och sdram samtidigt.

Jag funderar på att byta ut mina 256MB sdram mot en 512MB DDR 266 Mhz (266Mhz är det snabbaste minnent man kan ha enligt moderkortsmanualen)

Hur skulle ni som är kloka göra..? kommer jag att få en så pass snabbare dator att det är värt dom 895:- som minnet kostar.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-27 12:48

Ja, det är alldeles säkert värt det, men inte på grund av att minnet är snabbare utan för att du får dubbelt så mycket minne. Du kan nog lika gärna byta ut dina 256 MB SDRAM till 512 MB SDRAM istället, men det blir nog ändå inte mycket billigare.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-06-27 12:50

Mitt moderkort tillåter inte att man har ddr/sdr samtidigt, det heter ksa75s3 eller dyl.

Mitt kort heter K7S5A
Jag ska inte använda dom olika minnena samtidigt.
jag ska köpa en 512 klump.

Jag tänker sätta in Sdramarna i min tjejs dator.

Tack för svaren. då kommer jag nog att kila iväg och handla idag.
Det är kul att uppdatera datorn!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-06-27 13:08

Hoho det är ju Ecs K7S5A som jag oxå har! jag är dock inte 100% säker på om minnenena funkar samtidigt men du hade ju användning för de andra.

1
Bevaka tråden