Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SCSI-pryttlar i rack...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Musicstore Köln har en trevlig 1HE låda med plats för två SCSI enheter. Tycker jag verkar sjysst, har samplerhårddisken inne i datorn nu, funkar sådär. Enda muxet är att den kostar 222EUR, och ännu mer om man vill ha den bestyckad. Känns lite mycket för en racklåda, 2 kontaktdon och ett nätagg. Har redan börjat undersöka möjligheterna att bygga en egen, men det kräver en del verktyg som jag inte har tillgång. Så frågan är ju om det finns några alternativ? Hur har ni andra arrangerat sampler-lagrings-medium? Jag är svag för rack-prylar...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-11 21:23

Om vi pratar om Yamaha-A-samplers så kan du ju skruva in hårddisken i samplern.

Till min S1100 har jag en 100MB Zipdrive av internmodell monterad i ett 5 1/4"-konversions-kit inuti en extern HDD/CDROM-låda som faktiskt är gjord av Synton. Stort klumpigt och asfult. Dessutom har jag spänt fast den med ett mindre lastspännband på en 19" rackhylla. Ett 19" rack-kit med plats för två enheter vore klockrent för min del! Då kunde jag ha zippen i den ena och en fast disk i den andra. Men det var lite hårigt pris tycker jag... Bygga själv, tja varför inte förutom att racklådor är jobbigt dyra och svåra att bocka till själv om man skall få finish på´t!
//R.t.M.I.

Har inte Yamaha längre, ESI4000 bor nu hos mej... Verkar meckigt att fixa SCSI-kabel inuti den tyckte jag. Dessutom skulle jag vilja ha en CD-ROM också, och den får *inte* plats!

www.trimlog.se ha en del racklådor och paneler, men det är ju ändå en liten procedur att borra upp hål för CD & Zip.

Extern->Intern SCSI kontaktdon har jag hittat hos Direktronik, 80:-, funkar ju.

Ett nätagg ska väl inte gå mer än några hundra. Så man borde kunna komma under tusenlappen om man bygger själv IAF...

Men, som sagt, om någon vet nån som säljer färdiga till sama pris så...

1
Bevaka tråden