Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Win XP + Digi 001?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är på väg att investera i ett Digi 001 kort efter år av stök med SoundBlaster och Turtle Beach. På pappret verkar 001 ett perfekt val för min hemmastudio, men finns det nån hake? Funkar det bra i XP Home.... Lirar det med Cubase och Reason... SoundFonts... Är det nån där ute som har erfarenheter? Jag sitter med en P4 2 Ghz burk.

..... eller är det helt enkelt så att det är ett förbannat slöseri för det har kommit nya kort för en tredjedel av priset som har samma prestanda?

  • Oregistrerad
  • 2003-03-14 09:45

Jag sitter och kör samma program som du, fast jag har WXP pro, men kör Cubase 5.1, Reason, och lite andra mjukvarusynthar. Jag har ett M-Audio 2496 och i Reason så har jag en latency på 2 ms. Det är ett billigt bra kort och behöver du mer in och utgångar så har M-Audio en del andra kort som stödjer det.

Vill du uteslutande använda Pro Tools? Kör i vind.
Digi001 är egentligen inte ett ljudkort utan en enhet som består av själva hårdvaran samt Pro tools LE. Funkar inge vidare med andra program på PC. Tänk bort kortet å välj programvara,(pro tools, cubase, nuendo osv.) välj därefter hårdvara utifrån det.

Håller just på att annonsera ut mitt kort annars (se köpsidan)

DIGI001 är ett himla bra system - helt klart. I allmänhet kan mann nog påstå att ProTools är överlägset på audio och med DIGI-kortet i samma paket så är det helt enkelt kalas!

Det finns drivrutiner för Windows XP för ProTools LE 5.3 (om du vill köra Win98 eller nåt annat kan du bara köra version 5.01 eller upp till 5.11) och de ska fungera utmärkt. Har inte själv testat, tyvärr, men Digidesign doftar i allmänhet kvalitet. Om de släpper någonting så brukar det fungera - dessutom mycket bra.

ProTools 5.3 har ASIO-drivisar och samma sak gäller här. Det ska fungera, men jag vet inte exakt hur pass bra det fungerar. Cubase vore dock en direkt dåraktighet att inte skapa kompabilitet med så det måste helt enkelt fungera! (kolla in deras hemsida om inget annat på http://www.digidesign.com)

Kan åtminstone rekommendera DIGI001 och ProTools LE om du vill köra mycket audio. Flyter på helt fantastiskt bra!

Tackar för alla goda rekommendationer.
Valet föll faktiskt på ett M-audio 1010 LT efter lite velande. Har precis installerat och det låter kanon... so far

1
Bevaka tråden