Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå, på er.

GigaStudio verkar såpass lovande att jag har bestämmt mig för att knipa det, tillsammans med en handfull samplingsplattor. Haken är att mitt ljudkort inte har stöd för det. (Det saknas något chip, som jag inte minns vad det heter).

Så jag åker på att skaffa ett nytt ljudkort. Ska försöka åka till Stockholm och kika lite om en vecka eller två. Vilka ljudkort är att rekommendera? (Helst under 2500:-). Vad ska man tänka på, osv? Jag kör Win XP på en P4 1.8Ghz med 512 MB Ram. Jag använder Cakewalk Pro Audio 9.03 just nu, men kommer att uppgradera till Sonar 2.0 i samma veva.

Det räcker med en ingång och en utgång, och MIDIportar måste finnas. Internt eller externt spelar ingen större roll.

Well, tips, anyone?

Jo, en sak till. Det måste fungera med Grand Theft Auto 3 också.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-14 21:41

M-Audio Audiophile 2496 Funkar med GTA3 och andra grejor...kalasval tycker jag iaf.

Jag har ett Audiophile 24/96
1800:- tror jag dom kostar i musikaffären nuförtiden. dom har gått ner en del.

Jag är nöjd med det kortet.

Det funkar perfa till cubase... men hur det är med sonar vet jag inte riktigt. sonar kör ju inte med asio... dom har något annat mme eller vad det heter. det där har jag ingen koll på. kolla upp det innan. dom borde veta i musikaffären.

1
Bevaka tråden