Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorjävel!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sådär ja, nu har datorn flippat ur totalt igen, varje år så får jag plocka fram den förbannade recovery disketten och jag börjar bli väldigt trött på detta återkommande problem. Iofs så beror det nog på alla frysningar som datorjäveln har lyckats med under året. Jag använder just nu WindowsME men funderar starkt på att byta till WindowsXP, Jag har dock ingen aning om hur bra WinXP fungerar i en musikdator som är till stor del baserad på mjukvara, Logic Platinum 5.1 + EXS24, Soundforge 6.0, Reason 2, FM7 och ABsynth.
Vad är era erfarenheter om WinXP/Musik?

Tack! // Stefan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-29 00:54

XP är precis vad din dator behöver!

Då litar jag på dig och bufflar in det!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-29 00:59

Gör det - glöm inte att uppdatera programmen när du håller på, Logic är väl uppe i 5.3 redan?

Jag skulle nästan tro det. Är alltid lika kul att ladda ner stora filer med modem.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-29 01:06

Ajdå! Det blir till att boka ADSL!

Det är faktiskt så fantastiskt att även 5.5 har kommit för PC trots Emagics aviserade avveckling av PC sidan. En sista gest av välvilja kanske

ADSL? Ja du, senast jag ringde och fråga om jag kunde få ADSL så började den elaka mannen i min telefon att fnissa. Varför får du lista ut själv

WindowsME.... du har mina fulla sympatier...

Finns inget i hela världen som skulle få mig att installera det igen.. hehe. Jag använder win2k. xp är jag lite misstänksam mot fortfarande..

kör XP sen nästan ett år tillbaka och tycker det funkar relativt bra. Min dator har iof börjat sega ner ganska duktigt på sistone, tror dock inte det har med XP att göra utan känner att en formatering vore lägligt.

Det ända riktiga problemet med XP tycker jag att det har blivit lite krångligare att skrädarsy sitt system än va det va tidigare (98se), bara jag som känner att XP lever sitt egna lilla liv ibland?

  • Medlem
  • 2002-12-30 13:21

kolla in "msconfig" gå till "start" "run" och skriv "msconfig" och tryck på enter knappen.
där kan du ta bort allt som autostartar odyl.

samt stäng av alla onödiga tjänster och lull lull i "services"

Just det ja, msconfig gäller ME, XP och 98 tror jag, men inte W2K.

[ 30 December 2002, 13:42: fixat av: Black room ]

1
Bevaka tråden