Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reason 2.0 för MacOS X

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon som provkört Reason 2.0 för MacOS X? Skriv gärna en kort recension nedan!

  • Oregistrerad
  • 2002-07-22 18:12

Vad säger man egentligen om ett program som bara fungerar som en midi/modul studio borde göra. Jag använder Reason kontinuerligt sen jag fick tag i den. Allt kan styras, alla inställningar spars. Inga listor skriva på papper längre (min midistudio ser ut som Reason, en rackställ golv till tak, kom på mig själv att försöka klicka bredvid för att skapa en ny sampler . . .)

Och låter bra. (mja några Orkester ljud låter lite keff som solo instrument, men i ett mix låter de ok)

En nyhet är att man kan nu ta loss sequenzer delen och dra ut den samt lägga den på en extra skärm.

Så köp den! Använd den! Mycket . . !
Ihop med ProTools (med hjälp av ReFuse) är ett dunderkombination.

Det enda skulle vara är jag skulle vilja kunna zooma in på modulerna, på en 21" skärm i hög upplösning blir det lite väl litet . . .
samt att jag får köpa en mus med scrollhjul.
Jo, jag skulle gärna ha noteditering också

Instämmer helt! Reason 2 är helt unikt i det att det faktiskt inte drar ned lusten att skriva musik med en massa onödiga svårigheter. Gränssnittet är i stort sett samma som i 1.0 men med en del förbättringar. Sanslöst stabil kod...har aldrig kraschat och då har jag kört det stenhårt sedan ver 1.0 släpptes!

Min rekommendation om du tycker att det är kul att skriva musik men att "de andra" programmen verkar obegripliga:

Starkt köp!

  • Medlem
  • 2002-07-25 11:15

Jag kör ofta Reaon i Cubase som ljud moduler....
Använder VST´s sequencer istållet för Reasons förutom till en del trum grejjer.
Reason är otroligt bra skrivet. Man kan lasta på med hur många syntha, sampler mm mm som helst. Har bara en gammal G4 500 men har aldrig nåt cpu taket med Reason. Ganska otroligt.

Perfekt för att göra låt grunder/ideer med. Sen så är det bara att bounca reason kanalerna till cubase. Gärna genom en Waves plugg i 32 bitars....

Perfekt för oss som inte sitter i en "riktig" studio med en massa hårdvaru leksaker.

Köp Köp Köp.

Kan inte säga mycket om hur den funkar i OS X eftersom elaka Digidesign inte verkar vilja släppa drivisar till min Digi 001a =(

1
Bevaka tråden