Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåliga minneskretsar!!!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-05-08 18:46

Själv är jag ännu en av alla de som ska köpa en 512:a till min nya PowerBook. Datorbutiken brukar vara billigast så jag kollade där först, 1495 ville de ha (http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=512SODDRS333). Men sen kollade jag om det kanske fanns någon bra ÅF här i stan och hittade då ett företag vid namn Datalänken och de vill ha endast 700(!) för ett minne, exkl moms (http://www.datalanken.nu/produkt_spec.asp?id=245). Själv ställer jag mig lite tveksam till vad man får. Jag misstänker att det är rent skräp, såvida inte någon annan har erfarnehet av dem? IT Power som Cubeis nämnde verkar ha bra priser: "SO-DIMM DDR333 512mb 200pin till bärbara 1024". Bättre än Datorbutiken. Fast jag kanske skulle kolla om Datalänken är något att ha. Priserna är misstänkt låga.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-08 21:08
Ursprungligen av Doktor G:

Själv är jag ännu en av alla de som ska köpa en 512:a till min nya PowerBook. Datorbutiken brukar vara billigast så jag kollade där först, 1495 ville de ha (http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=512SODDRS333). Men sen kollade jag om det kanske fanns någon bra ÅF här i stan och hittade då ett företag vid namn Datalänken och de vill ha endast 700(!) för ett minne, exkl moms (http://www.datalanken.nu/produkt_spec.asp?id=245). Själv ställer jag mig lite tveksam till vad man får. Jag misstänker att det är rent skräp, såvida inte någon annan har erfarnehet av dem? IT Power som Cubeis nämnde verkar ha bra priser: "SO-DIMM DDR333 512mb 200pin till bärbara 1024". Bättre än Datorbutiken. Fast jag kanske skulle kolla om Datalänken är något att ha. Priserna är misstänkt låga.

Känner inte till datalänken. Ingen aning. skulle nog inte chansa om ingen erfarenhet finns från någon annan kund.

Men köp inte från JMEDATA vad du än gör. Jag köpte ett 256 Mb SDRAM därifrån en gång.

Fick en kapsel av något slag i posten . Visste inte om jag skulle gråta eller skratta . givetvis funkade den inte alls i min mac.

Men vadå 3 parts minne. ??!!! Kapseln såg ut som ett 7:e parts minne. Rena leksaks minnet. 1 cm högt med leksaks kretsar pålödda. Var dömt att inte funka. Om det sen funkar i en PC kan jag inte uttala mig om.

Måste påpekas att jag efter lite påtryckningar och snack fick lämna tillbaks minnet hos JMEDATA men vilket tjat och besvär och irritation . Å vad trött man kan bli. Att sälja sånt jävla skräp....Aldrig mer.

Så enkelt är det. Efter en tid och lite erfarenheter vet man vem man kan lita på och köpa ifrån. Då får priset vara rimligt dyrt, ibland lite dyrare men vadå. man räddar många celler i en och annan form i sin egen kropp genom ett "harmoniskt" minnes köp.

Men mitt bästa råd. Köp ert minne på plats i er egen stad. Örebro, Göteborg, Västerås mmm. så kan man alltid gå till affären och slå näven i bordet och lösa eventuella probelm öga mot öga.

• Medlem
  • 2004-05-08 22:13
Ursprungligen av CUBEIS:

...
Men mitt bästa råd. Köp ert minne på plats i er egen stad. Örebro, Göteborg, Västerås mmm. så kan man alltid gå till affären och slå näven i bordet och lösa eventuella probelm öga mot öga.

Det är nog smart och praktiskt. Hoppas jag slipper "slå näven" på Inetdatas disk.

• Oregistrerad
  • 2004-05-08 22:42
Ursprungligen av CUBEIS:

Tänkte göra så. På måndag hör jag med PeCe data här i stan. Namnet till trots säljer de lite Macar. Annars litar jag på att IT Power är bra som du sa ifall de andra är vansinnigt dyra. Kollade på deras websida (www.pece.se) men som ni nog märker har de ett fundamentalt designfel på sidan Testa att klicka på en länk...

Bevaka tråden