Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Argaste synten?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nja.. flera polls är alltid kul.. så vad säger ni? Vilken synt kan låta argast? (antar att olika personer ser arga ljud på olika sätt.. men improvisera! )

Av de jag testat: Korg MS2000. Den har ett hårt och vasst ljud, speciellt om man oscillatorsynkar den. Har gjort ett ljud om får tänderna att isa.

En Ensoniq EPS-16 kan låta jäkligt ilsken den också med alla störningar i diskanten.

En Exceo-O-Tone i minus 20 grader låter heller inte snäll.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-23 12:53

EDP Wasp är ju inte direkt någon pad-synt...

Jag håller klart med om att ms2000 kan morra riktigt ordentligt
Men waldorf pulse måste ja säga känns som att den verkligen menar det.. jag har inte hört den skrika lika våldsamt som ms2000.. men på nåt lite mer dämpat sätt så låter den mer förbannad imho

Waspen har jag aldrig hört tyvärr.. å inte hittade jag några soundsamples på nätet efter en liten snabbsökning : men den ser rolig ut

WASP:en är väl, likt Oscar, helt digital..?

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2002-08-23 16:55

OSCar är en hybrid på ngt vis om jag m inns rätt, waspen vet jag inget om förutom att den är fulsnygg.
Sidstation låter argt som ett ettrigt bi, hmmm borde inte wap göra det med?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-23 22:46

Ujuj det är svårt... det är dött lopp melan min Minimoog, Prophet-5 och MS20

MVH
Demokid

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-23 10:57

Jag säger bara en sak; Octave The Cat.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-25 22:58

Finns det många sån´a i Sverige? Otroligt snygg synt måste jag säga, har bara sett dem på bild.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: enapa:
OSCar är en hybrid på ngt vis om jag m inns rätt, waspen vet jag inget om förutom att den är fulsnygg.
Sidstation låter argt som ett ettrigt bi, hmmm borde inte wap göra det med?

Oscar har digitala oscillatorer och en i övrigt analog signalväg. Den är mycket arg och otäck, speciellt om man kopplar den genom en likaledes arg Korg MS50. Roland SH7 kan också producera en del skrämmande saker... detta är mina bästa arg-tips. /d

I boken "Vintage synthesizer" antyds det att Oscar faktiskt är helt digital, så även Wasp:en.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-03 22:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PF:
Finns det många sån´a i Sverige? Otroligt snygg synt måste jag säga, har bara sett dem på bild.

Tänkte du på Octave The Cat? Tror inte det finns många i Sverige, speciellt inte med tanke på att det finns 300-400 st tillverkade.. Jag har en.
Den är snygg, fet och dödar allt annat jag har hört i syntväg. Det är en elak katt.

1
Bevaka tråden