Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gör ett försök här också

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-13 22:05

med ett digitalpiano som heter Roland RD 300, hittar ytterst lite om den på nätet, mest är jag intresserad av priset så om någon vet nåt..fram med det tack!

Kan jag ju nämna att jag har en stående men utan adapter så jag får inte igång den...

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-13 22:19

Adapter ?

Vi hade ett RD250 ( lillebror ) på jobbet. Det gick på 230V.

Kolla med Roland Scandinavia.

Sålde det för ett år sedan för 4000:- inkl. Holmberg case.

L

• Medlem
  • 2003-08-14 00:58

ok, så typ 3000:- kanske man kan få

kul jobb du verkar ha..

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-14 22:27

Jag tror nog att du kan få ut någon krona mer än 3000:- RD-300 har ju större klaviatur.

Behövde den nätagg ?

Om jag inte har helt felt så låter ju RD-300 ganska likt MKS-20 ?! ( Mitt favoritpianoljud )

Kul jobb ? Jo för all del. Det är mycket sitta på kontoret och köpa/sälja saker, planera kommande jobb, personalplanering, transportlogistik etc.

Det roliga är att vara ute och mixa ljud men det har blivit mindre med åren.

Nästa vecka så jobbar jag med att rigga ljud för en Tomas Ledin konsert och direkt efter det så ska jag till Oslo och installera en rigg på en teater. Då blir det lite roligare !

Mvh

Lasse

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-14 22:46

Av en slump såg jag att Förstärkardoktorn hade ett sån´t piano inne för försäljning;

http://www.forstarkardoktorn.com/klaviaturer.html

De vill ha 3495:- så någonstans däromkring bör man lätt kunna få tycker jag. RD1000 var en lyxig best på sin tid förresten, har den ungefär samma pianosamplingar månne?

1
Bevaka tråden