Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prophecy + Progenie = Eufori

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha börjat ratta min nya Prophecy med mjukvarueditorn Progenie har jag inte kunna slita mig från den! Det är den mest användbara och intuitiva editorn jag testat och den vänder verkligen ut och in på synten. Ååååh, vad rolig synt och vilka grymma ljud man kan åstadkomma! Sen att kan man ju assigna fem realtidskontroller (plus 4 modhjul mm) som man kan ratta på själva synten gör inte saken sämre. I´m lost and a follower!!

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-16 11:47

Hmm...låter spännande. Jag har också varit småsugen på den ett tag, men jag har varit rädd för att den skulle vara jobbig att programmera. Men ljudmässigt tycker jag den är intressantare än t ex MS-2000 och Microkorg. Vad har du mer för grejer egentligen? Så jag vet vilken utgångspunkt du har för ditt omdöme.

Just nu Korg Ms-20 + Sq-10, Juno-106, Sh-101, Mks50 + pg300, Kawai Synthesizer 100F. Har haft Micromoog, Pro One, 303:or mm, analogt som du ser. Det roliga med Prophecyn är att den kan simulera en vanlig analog burk som Minimoog men också addera andra oscillatorer, som FM till det hela. Jag var lite rädd för editeringen men med Progenie är det lätt. Har även haft en Nordlead 1 och testat ett antal virtual analog-syntar, men de är patetiska i jämförelse. Dessutom har den en GRYM arpeggio!!

Du känner inte till något lika bra för Z1? Känner att jag försummar den lite på grund av ett lite meckigt gränssnitt.

Sounddiver är ju inte riktigt läga att köpa nu...

Jag tror att MidiQuest är kompatibel med de flesta syntar. Skall vara ok...

Jo, den finns ju alltid. Har alltid varit lite skeptisk dock (utan att ens ha testat) eftersom gränsnittet alltid sett så plottrigt ut. Och det gör det fortfarande på vissa editorer vad jag kunde se...

Men Alesis DM Pro-editorn såg trevlig ut, den jag själv gjort i JSynthLib är på tok för seg (jag har mycket starka åsikter om Java & GUI-applikationer

).

Också verkar den kunna integrera i Cubase SX via VST, det hade ju varit hemskt trevligt, att kunna spara patchar med låten dom hör till... Får ta ett snack med plånboken framöver tror jag.

1
Bevaka tråden