Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MIDI-selector

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Scenario:
Jag vill spela in MIDI-ut på ett antal syntar till en enda MIDI-in på datorn. Jag behöver inte spela in flera saker på samma gång, så en enkel MIDI-selector borde funka. I princip räcker det ju med att skifta kablar men det blir rätt jobbigt i längden.

Problem:
Det är inte lätt att hitta en grej som löser detta. Efter lite undersökningar verkar det som om Philip Rees har en liten dosa som kan passa. Den heter 5S MIDI-selector. Problemet är bara att hitta en sådan. Jag vet ett ställe och väntar besket från ett annat.

Slutsats:
Finns det fler små trevliga apparater som kan lösa min uppgift? Hur funkar en MIDI-patchbay? Vet att både Akai och Kawai har sålt sådan. Rolands gamla A-880 verkar vara något, eller..? Är de andra lådorna, de från Akai och Kawai, av samma typ eller är det bara en samling MIDI-jack i en låda?

Vad skall jag leta efter? Hjälp mig!!!

Okej, har beställt en Philip Rees 5S MIDI-selector nu. Den borde komma i början på nästa vecka.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-27 16:18

Ok!

Jag körde med en A-880 för herrans länge sedan. Den var bra så man kunde koppla alla in- och utgångar till den och sedan switcha alla kablar bara med en knapptryckning.

Såg att JAM har två stycken A-880. Men de är lite för dyra för min smak, 1900:-, men den är säkert värd sitt pris. Kollade på Rolands ny motsvarigheter, de ser riktigt trevliga ut.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-28 10:29

1900 var väl ungefär vad de kostade nya. Jam borde sänka priset till 750:- eller så.

Hm... får kolla upp det i en av mina gamla prislistor från Roland. I så fall är det ju ocker. Vi lever ju föffan i ett kristet land och då skall man inte ockra sin nästa. Man kan ju alltis ge ett skambud. Undra hur mycket de säljer sjävla egentligen? De gånger jag varit intresserad av en grej har den alltid sålts för en kunds räkning - och då blir det svårare att få ned priset. Och så brukar det ta en jäkla tid innan de fått tag på säljaren och sånt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-28 21:34

Ja, de kan vara lite struliga ibland. Själv fick jag ingen bra deal nu senast så jag är putt på dem, är kund sedan starten. Jag kommer nog att handla på Stone´s i stället, svinbra ställe och otroligt trevligt bemötande.

Små uppstickare som blir stora är aldrig bra.

1
Bevaka tråden