Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Moog-music!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-04 23:31

Tanka hem en kul MP3´a! Detta är en DEMOLÅT för ett moogsystem och låten är skapad av Walter Carlos (som han hette då - numera Wendy Carlos efter ett könsbyte).

http://www.moogarchives.com/moogdemo.htm

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-05 14:49

Fantastiska ljud, eller hur?!

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-10-05 16:08

Hehe! Jag undrar om de kört med en Vinylizer på hela paketet???

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-06 00:17

Jag minns med stor saknad de "Sound Pages" som ingick i amerikanska Keyboard Magazine förut. De slutade med sån´t omkring 1990, men jag hann köpa några nummer innan dess. Ni vet, sådana "flexvinylskivor" som förekom ofta, jag vet att Det Bästa hade lite sån´t bland annat, här hemma i Sverige. Undrar om det finns någon tidning i världen som fortfarande kommer ut med en instoppad flexidisk bland sidorna. De hade vänsterkanten perforerad och liksom inhäftad i tidningen, sedan fick man försiktigt dra loss den, lägga den på skivtallriken och ett litet mynt ovanpå. Ljudkvaliteten var faktiskt inte alls dålig! Det var skitballt när de hade haft "Reader Contests" och utsett en eller två vinnare, som bägge fick medverka på skivan. Nej, det måste bli en ändring av, jag kontaktar Greg Rule på Keyboard med önskemål om "back to 80´s". Om de lägger med en CD så finns ju risken att priset ökar markant, men sån´a här Sound Pages torde inte vara så dyra att framställa. Jag ska banne mig luska i frågan.

• Medlem
  • Hallsberg
  • 2002-10-06 16:29

Dom kommer säkert bara att komma med något som.. "vinyl är inte vad marknaden vill ha bla bla bla.."
Vi får göra ett upprop för att få vinylen tillbaka!
VIVMH = Vinyl i var mans hus

Jaaa! Då kan jag vara med å spela oscillatorsynk-solon!!! Lånade en skiva på biblioteket en gång, där var det med demonstrationer på de övningar boken innehöll. Bland annat var det något Madonna-influerat. Fräsigt värre.

1
Bevaka tråden