Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Många synthar är det ..

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-21 20:34

Finns en och annan schysst synth i den här studion.

http://rollerator.freewebspace.com/photo.html

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-08-21 21:53

Ja, den mannen har en del grejor...eller rättare sagt hade...han har tydligen sålt det mesta nu...

han? det där är från en studio.. ett företag.. ganska nytt verkar det som. Tror inte att dom har nåt att göra med den där samlaren som man brukar få länk till minst en gång i månaden som sålde en massa saker för ett tag sedan

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-08-22 08:56

Sorry, Volantiz...men det där är definitivt Rollerator som brukade hänga på HC...

jahaa.. då är det alltså inte storsamlaren som jag tänkte på

Vart lite förvirrad av att dom skrev att dom spelade in åt en bunt band osv

Urk... man blir ju helt sjuk när man får se sånt. Men jag undrar om man verkligen får gjort nåt är man har så många möjligheter?

Och den där "Gleeman Pentaphonic" verkade ju hur soft som helst. Har aldrig sett eller hört talas om den förrut. Undrar vad den kan? Klart cool i alla fall!

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-08-22 16:42

Här är vad Vintage Synth har att säga om Gleeman Pentaphonic...

Det finns en ProOne clear också, den är snygg som satan.

kolla självarå

En sådan där genomskinlig Gleeman är väl värt hur mycket stålar som helst idag. Vi snackar kanske hundratusen lök!!!

Cooolt - tackar! Kollade inte ens på Vintagesynth innan jag skrev

100.000:-, men det är ju lugnt... ska bara se var jag lade mitt VISA... Eller jaha, tre nollor för mycket... ähum... ja... ehh...

Den där ProOne-varianten var klart också cool, men förmodligen lika lätt att få tag på.

Äh fan, jag köper en Yamaha TX81z istället

köp min tx81z då isåfall!

100k för en genomskinlig är nog lite att ta i faktiskt, men 50-60k är inte helt orimligt.

Jag har kanske en på G i Skåne faktiskt, men om den dealen inte fungerar återkommer jag!

Jag skulle personligen ha mäkta svårt med att åstadkomma musikaliska verk, om jag varit omgiven av så mycket klang-geräte som den personen har :

Jag tror mer på att satsa på ett mindre antal synthar som man verkligen lär sig till 100%. Annars tenderar man nog att mestadels skruva fram mystiska och sällsamma ljud, istället för att skapa musik. Fast skumma ljud kan ju faktiskt uppfattas som musik av en del

/Fredrik H.

Ambient heter det visst

Jo, jag håller med. Har sagt något liknande vid flera tillfällen förrut. Känns nästan bara som man lär sig sin första eller sina två kanske tre första maskiner rejält. Sitter t.ex. fortfarande helst med sequencern i XP-50:n och lirar hurän jag kan sequenca med datorn (inte just nu, men det är meningen i alla fall) mycket på grund av att jag tycker det är snabbare. Man har liksom allt precis framför sig.

Själv efetrsträvar jag bara att kunna tillverka så olika ljud som möjligt och tycker att jag börjar få ihop en rätt bra setup. Resten kan man sampla. Dessutom ser jag en större utmaning i att göra lite magi med billiga prylar än att köpa värsta rom-playern eller DCO-synthen som låter asfrän i alla lägen utan att man behöver göra nåt.

Nej minsann - jag är ganska nöjd ändå (men en ARP 2600 hade ju inte varit helt fel att ha undanstoppad i en bokhylla eller så... men jag siktar hellre på en Neptune... eller jag har ju en MKS-50 och en Cheetah för tusan!

)

Citat:

citerar:skapades ursprungligen av partybreaker:
köp min tx81z då isåfall!

100k för en genomskinlig är nog lite att ta i faktiskt, men 50-60k är inte helt orimligt.

nja kolla : http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Gleeman/Pentaphonic-Clear-01.html

"Price paid: US $4000"

Ja, då stämmer väl mitt antagande ganska bra, eller hur?

Citat:

citerar:skapades ursprungligen av partybreaker:
"Price paid: US $4000"

Ja, då stämmer väl mitt antagande ganska bra, eller hur?

Aj, det kom ju pa fel stalle, sorry!!

Partybreaker: Dealen med TX:an sket sig... Men det är ingen absolut panik. Kan ju se om några veckor i alla fall när man börjar få lite monetärt understöd av CSN.

1
Bevaka tråden