Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yamaha FS1r, individuella ut?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-08 22:57

Goddagens!

Sitter med den eminenta burken Yamaha FS1r, och försöker få fason på det där med individuella ut.

Har lyckats få ljud att dyka upp på utgångarna som är avsedda för det, men! Ljudet finns fortfarande kvar på huvudutgångarna. Det är just den biten jag vill undvika.

Önskat resultat
L1: Main left
R2: Main right
L2: Ett ljud som inte finns på main-utgångarna
R2: Ett annat ljud som inte finns på main-utgångarna

Att fixa till L2 och R2 är enkelt, men inte att få bort de ljuden från main out. Någon som vet hur? Eller har jag bara förvirrat er?

På rak arm skulle jag chansa på att du fortfarande skickar signal till effekterna, och att dom är låsta till main out...

Kan kolla på min ikväll, men jag använder den oftast monotimbralt, så jag har inte ens subbarna inkopplade...

• Medlem
  • 2002-10-09 10:23
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Peter H:
På rak arm skulle jag chansa på att du fortfarande skickar signal till effekterna, och att dom är låsta till main out...

Kan kolla på min ikväll, men jag använder den oftast monotimbralt, så jag har inte ens subbarna inkopplade...

Det var min första tanke igårkväll också, så jag drog ner alla effektnivåer till noll för det ljudet. Ingen skillnad. Originalljudet går rakt ut i main out. Att dra ner volymen på det var ingen bra idé heller, den volymen gäller för main och individuella ut.

Vill verkligen kunna skicka ljud enbart till individuella ljud för att kunna köra externa effekter på dem istället för att köra de interna.

• Medlem
  • 2002-10-22 17:27

Hur gick det, någon som klurade ut om man kunde skicka ett ljud enbart till individuella ut på FS1r?

Har fortfarande inte fått min nya mixer, så jag har inte kunnat testa, tyvärr. Men jag återkommer...

1
Bevaka tråden