Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mad Mouse

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte om det passar in här, men SAS-listan är lite knepig att förstå sig på.
Jag undrar helt enkelt: är det nån som har bra kunskaper om Mad Mouse och dess funktioner? Jag har lite saker som jag vill få fixat med min Mad Mouse. (Version 1.0 eller vad det var) Den byggde jag för 3 år sen, så det kan tänkas att det är lite gammalt ämne så sett.
Schemat jag byggde efter är väl lite luddigt, och jag har knappt förståelse för vad som gör vad.
Det som inte funkar alls, är envelopestyrning av filtret. Resten funkar mer eller mindre.. :rolleyes:

Mitt bästa tips är att du ger dig ut på nätet och letar rätt på ett mindre luddigt schema, sen kontrollerar du om du byggt rätt. Jag har ingen Mad Mouse själv, men tror inte jag kunnat komma med bättre tips om jag haft en. Såg en bild på en Mad mouse och skrek högt när jag såg en mega-strulig kabelhärva. Om du byggt på samma sätt så kan felet mycket väl vara så enkelt att en kabel är feldragen. Har du någon länk till ett schema på synthen?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-01-05 17:15

Har sett ordet "Mad Mouse" mycket på SAS den senaste tiden, var är det för något? Länk eller bild uppskattas.

EDIT : Äh, får söka lite själv, det är rätt mycket folk här som bara frågar utan att försöka leta själv och eftersom det irriterar mig så får jag ta och föregå med gott exempel.

Madmouse-info på SynthDIY

Så det är alltså en monofoniskt synt? Ser ungefär lika liten ut som min MB33. Verkar vara något liknande, utan midi men med möjlighet att bygga in/på det.

Aha, hittade den länken igår men såg inte schemat förrän idag. Samma hemska kabelhärva på bilden.

Schema, komponentlista och en massa annat

Synthmicke>> Har du testat att koppla in en annan envelop till filtret? Om inte, gör det för att utesluta att envelopen är felande.

1
Bevaka tråden