Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Waldorf blir aktiebolag...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ännu en trist ekonominyhet, men jag får en sjunkande känsla i magen av sånt härnt...

Ofrånkomligen blir det mer business än synthentusiasm på Waldorf framöver, när man måste svara inför aktieägare, vilket är jäkligt trist i min bok.

blah.. om dom borjar gora en groovebox sa blir jag mycket lack
Men a andra sidan sa kan det ju faktiskt bli ganska vettiga aktieagare med tanke pa deras produkter. En massa musiker som aktieagare kan ge ny ideer och inspirera till battre produkter.. eller drommer jag nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-08 13:15

Det fanns två företag som gjorde genomgånde bra produkter: E-Mu och Waldorf. E-Mu blev uppköpta av Creative Labs och sammanslagna med Ensoniq och sen dess har det inte hänt något alls från den fronten. Att Waldorf blir aktiebolag är förhoppningsvis bättre än att de blir uppköpta av något företag som vill åt loggan, eller någon DSP-krets.

Det snackades om en ljudkortstillverkare på TGS, men jag fick aldrig sambandet klart för mej... Tillåt mej tvivla på att en massa musiker blir aktieägare

Vänta lite,
du menar väl att de börsintroduceras, inte att de blir aktiebolag?

För Waldorf GMBH som de heter har ju alltid varit GMBH (som då är tyska motsvarigheten till AB om jag inte missat något?)

Öh, mina tyskakunskaper har inte direkt utvecklats sen högstadiet, så det kan mycket väl stämma...

Fast dom har bytt namn till Waldorf AG, så nån skillnad är det... AG låter misstänkt likt AB.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2003-01-25 10:05

AG och GMBH motsvarar båda svenska AB. AG skulle kunna sägas motsvara publika AB. Dvs hårdare regler för redovisning. Dvs som svenska börsbolag.
Fast i sverige är det böresen som ställer krav, i tyskland är det lagen.

1
Bevaka tråden