Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nada Trinity

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det bara slog mig, det är ofta man ser en massa Korg Triton till salu i annonser. Men jag har knappast aldrig sett en Korg Trinity till salu. Är det bara jag som reflekterat över detta? Såldes det inte så många i Sverige? Med tanke på att en modern synt sjunker snabbare i värde än en tjallare med Sicilianska betongstövlar sjunker i en hamnbassäng, så kanske det är en bättre affär att behålla en Trinity än att sälja den? För så passa mycket sämre än en Triton är den väl inte?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-10 16:09

Skillnaden mellan dem är rätt stor sett till prestanda, men rätt liten sett till vad de utför. Jag tror att många studios sitter kvar på sina Trinity-syntar. Det var säkert inte allt för många privatpersoner som köpte dem utan snarare studioägare och annat. Sån´a kan kosta på sig att inte sälja av prylar utan att i stället bygga på med mer grejer. Trinity har liksom Triton ett himla schysst klaviatur om inte annat, så den får säkert jobba rätt mycket som masterklav.

oj.. ja har sett en hel del trinitys till salu. Sag en sist bara for nan vecka sen for 5000:- (snuskigt billigt ju) som jag tipsade om har pa forumet. En polare till mig vill bli av med sin trinity-rack annars.. intresserad?

1
Bevaka tråden