Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

(Vansinniga?) synthmoddare

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaa.. finns ju en hel del sana filurer.. Kolla in det har konstverket t.ex.. lanken kommer fran en av vara norska vanner pa SAS-listan!

Fler bilder pa denna ombyggda andromeda hittar ni har: Alesis Aurora

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-12 11:08

Ugh, stenfult.

kolla igenom de ovriga bilderna pa den annars.. finns ett par olika designforslag dar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-12 21:33

Det var lite mycket bilder för det, tyvärr. Just när man kommer till sån´a sajter så borde internetbrowsers ha en previewfunktion om man skulle vilja. Det måste jag faktiskt föreslå för Apple, som nu håller på att utveckla en egen browser med lite nya och sköna funktioner.

joo.. en san funktion vore ju verkligen grymt bra!

Ser fin ut.. Men trägavlarna är aningen för tjocka...

jag tror det ser lite battre ut nar den ar helt ihopsatt
Bland bilderna dar sa finns det aven en bunt andra traslag..

Pf..? Har du lyckats spåra din gamla moddade K4 än? Vi vill se! Vi vill se! Vi vill se! Synd att jag inte har något som är i dåligt skick, jag är rätt sugen på att modda något. Vad skulle kunna vara ett bra objekt? Det svåra måste vara att få dit texten på frontpanelen. Men då skulle man kunna skriva den på svenska. Eller tyska - det är ännu hårdare. Istället för "Power" skulle det stå, rätt och slätt bara, "Kraft". Filtret skulle heta "Klangkontrollen"

Ibland kan man se coola bilar där det lyser grönt eller blått ljus under bilen. Så skulle jag vilja ha på mina synthar.

I söndags så jag colony 5. dom hade ett keyboardställ som det lös om... det var coolt.

Vet nte om det är så koolt med neonljus under bilar, men på ett syntställ borde det fungera. Man kan ha det som arbetsbelysning.

Star Pilots on Channel K (S.P.O.C.K) brukar ha lite kul lösningar på scen...

http://www.subspace.se/spock/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-20 20:32

Killen som moddade sin Alesis Andromeda till en "Aurora" (med panel a' la Minimoog & Wave) är på G igen, nu moddar han sin Neuron.

3D-skiss på resultatet här:

http://www.stucki.com/krhen/downloads/ganglion.jpg

1) Har killen för mycket stålars?

2) Vad var det för fel på de stackars maskinerna som de var?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-21 03:01

1. Nja, han har vittnat om pengatrubbel.
2. De är inga panelhönor.

Det är som att köpa en Ferrari och styla den själv med ögonlock och universalvingar från www.realcar.se

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-21 12:41

Åt det hållet kanske Jag skulle då inte sabba den ultrasnygga designen på Neuron. Andromeda skulle jag fixa snygga trägavlar till, that's it.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 19:41

Och namnet.. Ganglion.. Det betyder ju bihang..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-21 20:55

ot

Som Appendix? Eller är det något annat? Jag vet vad Glans är för något dock :kaaaka!:

Äää vänta nu, appendix är ju inne i kroppen, Ganglion är ju en led-historia man kan få, ofarligt om det inte hamnar nära en åder el likn. Ledvätska som stelnar, typ. Har själv en sådan knöl på ena handleden, men knölen har blivit mindre och mindre med åren. Ett ganglion.

En ganglion är det som kopplar ihop neuronerna med varandra.

http://susning.nu/Ganglion

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-21 21:59

Enligt min gamla biologilärare var ett ganglion en del av kroppen som bara har hängt med genom utvecklingen som egentligen inte fyller någon funktion.. Som t.ex. svanskotan...

Det var iof ett tag sedan så jag har säkert blandat ihop orden dock..

1
Bevaka tråden