Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig köpa synth

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej

Jag är på jakt efter en relativt billig, begagnad och med tanke på att det kommer att vara min enda synth så får den gärna vara hyffsat bra synth också.

Det spelar egentligen ingen roll hur den låter för jag kommer mest att använda den som en metronom (jag vet) men det är ju alltid roligt om den har lite roliga ljud på sig som man kanske får för sig att använda någon gång.

Några förslag?
Tack

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-27 20:43

Oj, det finns en uppsjö. Vad gillar du för musik och vad kan du tänka dig betala? Helst 2000:- eller gärna 5000:- om det är en bra grej, typ?

..som metronom.. en med en enkel sequencer låter väl som en bra idé isåfall. Vad sägs om en trummaskin annars?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-27 20:51

Precis. Furthermore; vill du kunna sampla, dvs spela in ljud som du kan spela över klaviaturet, eller gillar du syntetiska klanger?

Finns en överhängande risk att jag + fler kommer att rekommendera Nord Modular om du inte specificerar dej lite bättre... Vilket iofs inte skulle hindra oss från att ändå rekommendera Nord Modular

Punkt ett: Vad är billigt för dej?

Punkt två: Hur kommer du att nyttja "metronomen", ska den synkas till dator, köra fristående, från sequencer osv?

Punkt tre: Vad gillar du för ljud? Musikstil? Hur mycket jag än gillar tex Juno 106 så skulle jag nog inte tycka den var bäst i världen till Tore Skogman-covers...

Punkt fyra: Känner du till Clavia Nord Modular?

(grymt dåligt "internt" skämt)

• Medlem
  • 2003-01-27 21:51

Jag tycker det låter som om ett vanligt hemkeyboard skulle vara rätt. Något ur Yamahas PSR-serie kanske?

1
Bevaka tråden