Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lämplig workstation?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Är ny medlem och uppskattar verkligen den samlade kunskapen här.
Håller på och tittar på en lämplig workstation som ska ha möjligheter att skapa nya ljud och även inneha justa preset från början. Om trumljuden är bra är det ett plus.
Vad jag är ute efter är ett bra keyboard och bra pianoljud.
Har kollat på Kurzweil(K2000), Triton och div. andra. Vad är lämpligt att köpa?
Musiken som jag har som mål att skapa kommer att vara bred (spelar gitarr + fuskar på synth).
Kanske ska tillägga, lämplig prislapp 6-12000.
/gert

[ 01 December 2002, 21:22: fixat av: rewind ]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-01 21:40

Behöver du en workstation då? Du kommer inte använda dator för sequencing? Det finns en miljard möjliga vägar idag. Vad har du för ljudideal? En billig lösning är ju att köpa ett datorklaviatur och sedan ha allt som mjukvara i en Mac eller PC. Prisangivelsen är lite låg, det låter som begagnatpriser. Möjligen kan en begagnad Yamaha EX-7 vara något för dig, om du använder dess interna sequencer.

Hej!
Tack för svaret.
Vet inte än om jag behöver sequenser, möjligen att jag styr det via datorn. Främst är jag nog ute efter begagnat. Som sagt, bra pianoljud och ett rejält keyboard är de viktigaste egenskaperna.
Just det, ljudideal möjligen åt lite tyngre musik, typ Nine Inch Nails(senare material läs Fragile).
Har funderat på Nord Modular men vill först ha ett bra keyboard.
/rewind

[ 01 December 2002, 21:50: fixat av: rewind ]

1
Bevaka tråden