Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oväder

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-11 21:46

Ja, först klagar PF på att det är brist på nyheter. När man sedan vill skriva in en nyhet så har man inte behörighet.

Fast nyhet är det kanske egentligen inte, men jag hade aldrig hört talas om följande innan:

HURRICANE analog drum machine

VOLCANO Desktop Synthesizer/Sequencer

STORM Synth Lite
TEMPEST Sequencer
TORNADO Classic Sounds Drum Machine

Mer info finns här, och även bilder på övriga som jag inte tog med för det borde vara någon gräns på hur många bilder man får ha i ett inlägg.

Väldigt billiga, men de verkar inte låta något speciellt heller. Och de ser mest ut som hemmabygge...

• Medlem
  • International user
  • 2003-04-11 22:16

Tja en synttillverkare till av den billiga sorten är alltid trevligt. Lite M&M och MFB-känsla över prylarna. Storm Synth Lite hade jag gärna velat ha.

Den verkade kul att ha till basar och leads. Ringmod och osc-sync hade den också (hardsync med andra ord va?)

Ärligt talat, de här gerät:en tilltalar mig mycket mer än Roland´s små VA-syntar.. är det fler än jag som känner så?

Edit : Synd att det var så fattiga mp3:or som låg ute, tyckte inte man såg potentialen i burkarna alls.

ser faktiskt ut som en ren kopia av mfb :
dom använder ju t.om. samma controllers.. å nära på samma namn.. mfb synth lite.. storm synth lite.. hmm..

När ja sneglar lite på MFB´s sida så ser jag att dom har EXAKT samma bild till sin "Drumcomputer MFB-502" som aminosyran klippte in med "Hurriane analog drum machine".. intressant

Sammanträffande att exakt samma bild finns på den här sidan?

Titta här då.. Volcano desktop synthesizer/sequencer har bytt namn

MFB

• Medlem
  • International user
  • 2003-04-12 11:53

* dam-dam-dam-DAAaaa....!!! *

Spänningen höjs, intrigern tätnar.. o sån skit.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-13 01:28

The thick plottens?

Amino, som (sent) svar på tal, vi har ju talat lite om MF Berlin förstås, tidigare.

http://www.99musik.com/forum/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=8;t=000024

• Oregistrerad
  • 2003-04-13 01:36

Det har kommit fram att oscillatorerna i Lite-maskinen faktiskt är digitala och MFB har fått ändra infon på sin hemsida. Men för den som inte är helt invigd kan man fortfarande tolka det som att den är helt analog - SURT.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-13 01:43

Ojdå. Och ajdå!

jim: hehe.. det har jag inte hört nåt om.. inte läst info-sidorna på väldigt länge där heller.. men faktiskt.. exemplena som finns till Lite-synten tycker jag låter mycket mer intressant än till den större modellen. Nu har dom iofs en ny version av den större.. kanske blivit skillnad på specen och ljudet?

• Oregistrerad
  • 2003-04-13 12:50

Därmed inte sagt att den låter dåligt dock ! En bekant har en och filtret är helt ok, dessutom har den funktioner som dess storebror inte har av nån konstig anledning som osc-sync och ringmod.

Denna kille plockade isär den och fann att det var digitala osc :

http://www.retrosynth.com/gear/synthlite/

• Medlem
  • International user
  • 2003-04-13 15:58

Jaså, där ser man! Det förvånade också mig, som har intrycket av att MFB gör goa analoga grejer hela vägen... Känns som en cigarettfimp i kaffet.

Jag tycker de borde ha ändrat VCO till DCO, hela vägen igenom på den här sidan. Å andra sidan står det VCO1 & 2 på synten.. aja, inget att hänga upp sig på, men nu vet vi iaf.

• Oregistrerad
  • 2003-04-13 16:40

Man får inte glömma att den är billig också, ca 1800:- hos Thomann. Så den är nog värd vartenda öre. Fast har man mer cash att spendera på en modern monosynth så kan nog Dave Smiths Evolver vara nåt att titta på. Den låter riktigt intressant. För den får man pröjsa $500 direkt från Dave Smith men då riskerar man tullen, Thomann tar ca 6000:- för den.

1
Bevaka tråden