Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trevlig nyhet för XT-ägare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"From: Holger Steinbrink [email protected]
Subject: [user-forum] XT OS news Date: Thu, 12 Dec 2002 15:45:36 +0100
Dear Forum Members,

here is the official statement regarding the XT update 3.0:

We will release a new XT update. This update will contain:

new filter type
new wavetables
bugfixes
new soundset
We are already working on this update but we can=B4t promise a release in 2002 because there is a lot of other work to do. And NAMM show is very close....

Please don´t fix us with a final release date - but it will be SOON

--
Best Wishes,
Tsching "

Kul, har betraktat min XT som "färdig" efter att ha läst om hur dom skjutit på nya OS hela tiden, det är här är en ren bonus för mej!

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-12-13 14:09

Får bara hoppas att de inte drar tillbaka den å skissar på en XT2 bara!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-13 14:14
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-13 21:11

Hmm. Intressant. Vad ville jag säga med den bilden? Hursomhaver, nu har jag min nya XT här, och det var ju inte direkt tråkigt att påminnas om 3.0-ryktet! 2.3.3 är versionen jag kör just nu. Härlig synt det här, kommer garanterat använda denna mer än den Triton LE som fick stryka på foten.

Hmmm, vad är genomsnittlig livslängd på en synt hemma hos pf nu för tiden? 1080´n kanske drar upp medelvärdet något iofs...

Nåja, jag är officiellt avundsjuk!

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-03-13 22:09

Pf: jag uppfattade det som att du menade dominoeffekt på marknaden (mitt inlägg syftade på Clavia som först aviserade OS4 å sedan tog tillbaka det för att lansera G2). Jag e oxå officiellt avundsjuk, jag gillade inte ljudet i min XT men klaven e snygg!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-13 22:19

Den är verkligen svin, tok, vulgosnygg! Jävlar vad bra den är! Och vad LÄTT det är att göra ljud med den! Grymt kul schwungabunga... man kommer igång direkt, älskar det här! Officiell livstid för syntar hos mig? Rätt lång ändå. Håller ju en D-50 under konstgjord andning här också. Och Emax 2´an jobbar bra nästan varje dag (ingen musik gjord med den än, håller på att bygga upp ett ljudbibliotek först). Triton LE hade jag planer för, men den var inte lika enkel att jobba med som vanliga Triton, displayen är mindre & intuitiviteten (kunde han inte valt ett enklare ord) är inte lika "smack on" på LE. Se´n är mitt ljudideal verkligen närmare XT... Glädjande synt! Alla världens Prophet VS´ar börjar svettas rejält... och jag känner mig allt närmare min ideala lösning (vill verkligen inte hålla på att köpabytasälja längre). Uppdrag 2 blir att ställa upp allt i nå´n attraktiv & ergonomisk habrovink.

PF inser att ordet "intuitiv" var klart märkligt att jobba med i text... ser ju ut som rena finskan...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-16 03:06

Här finns lite waldorfmusik förresten, nå´n som lyssnat & hört nå´t intressant?

http://waldorfian.qwave.de/

Så XT-folk, eller snarare XTk-folk -är det nån som kan svara på varför träpanelerna på sidan av en XTk är delade?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-19 13:10

Delade? Nejdå, det är bara en liten fasning, ca 2 mm djup.

Ett spår bara? En designfeature helt enkelt?

Fräääänt

1
Bevaka tråden