Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad vill jag ha nu?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag äger nu:
Roland XP-30
Roland Juno 2
Novation K-station
Yamaha Fs1r

Med dessa prylar har jag ljud jag aldrig kunnat drömma om och kan skapa (Fs1r) nästan vilket ljud som helst.

Vad är nästa grej? Modular 2?
Eller behöver jag inget mer?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-16 09:44

Alltid kan man lägga till något men å andra sidan kan du snöa in dig på det du har nu, och få det mesta ut av din utrustning. (säger killen som köper syntar hela tiden för tillfället)

Nä men så är det, ju mindre grejer man har egentligen, ju mer kommer man ner på djupet på dom, dom blir värda mer för en och man får ett eget sound med dom.

Sen vet jag inte riktigt vad man skulle kunna lägga till i din rigg, vad tycker du att du saknar? Är det nått ljud som du har behov av?

  • Medlem
  • 2002-12-16 10:07

Sampler? Trummaskin? De inbyggda trummorna i XP-30 är väl inte det man helst hänger i julgranen?

Bara ett antagande.

Jag tycker egentligen inte att du behöver nåt mer.

Det skulle vara för att det är så roligt att handla och utforska en ny pryl.
Och därför är det värt att skaffa nya prylar tycker jag.

kanske lite effekter och analoga filter?

annars haller jag med jgb.. sampler/trummaskin verkar "saknas"

Tror du skulle behöva min AN200.

någon gång ska jag köpa ett vintage kort till min xp-60.
Kanske du kan hitta nåt kul kort till din xp-30 om du är sugen på att utöka lite.

Jag tänker skaffa en samplingsskiva med körer snart också... maffiga körer typ "the sisters of mercy - this corrosion" det kommer bli tufft.

Instämmer med jgb, trumburk eller sampler hade jag själv kikat efter i det läget. Kanske Bass &Drum JV-kortet?

para: nej...

hmm trummburk då för genast tankarna till Machinedrum och 12000kr

sampler? Yamahas AX000 serier är de något att ha?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-16 14:17

Skaffa en LoFi-sampler som är kul att jobba med. T ex en E-mu Emax eller en Akai S900. Maxpris: 1500:-.

  • Medlem
  • 2002-12-16 15:00
Citat:

quote:skapades ursprungligen av: PF:
Skaffa en LoFi-sampler som är kul att jobba med. T ex en E-mu Emax eller en Akai S900. Maxpris: 1500:-.

Skall man skaffa en sampler och faktiskt något som man orkar använda, se till att den lagrar samplingar på något smidigare än vanliga disketter. Hårddisk samt cd-läsare eller enkel koppling till dator anser jag vara det som man vill ha.

Annars blir det för meckigt att jobba med den.

Alternativt så köper man min Eps16+.

Behöver jag säga vad jag tycker att du ska köpa?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-12-16 19:18

Behöver jag? Du kanske vill ha lite fler mp3:or från min M*du*ar??

GB: annars har jag en jd800 och en ms2000r med mera som kanske är intressant.. hässelby ser jag att du bor i.. ja kan leverera dom dit

1
Bevaka tråden