Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scsi+sampler+Pc=CP

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-04-20 12:31

Jag har köpt ett scsikort(Tekram DC-315U)och har kopplat på detta sätt : pc-zip-sampler och både datorn och sampler kan anvämda zipen, men att få samplern och datorn att få kontakt går inte.
Det jag tror är problemet är "ASPI" först hittade recycle och wavelab inget annat än zipkillen, då listade jag ut att man ville ha ASPI så jag kollade igenom Tekrams sida men hittade inget, så jag ladade ner adaptecs ASPIgrejs(skulle funka med andra grejjor det var special till WinXP) och nu hittade programmen zipen och tomma ID´s (void/not ready)
...vad ska jag ta mig till?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-20 15:28

Jag försökte jobba så för några år sedan, men gav upp dels för att det strulade en del, men främst för att konsekvenserna om något går snett kan bli rätt stora, som t ex alla ljud på disken blir oåtkomliga...

Kommunikationen fungerade dock rätt hyfsat. Jag hade PC med Adaptec 2940 och en ESI-4000 och lite saker emellan. Använda Sound Forge på PC:n.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-20 22:09

Kontakta P-heads så kan du få supporthjälp att hitta samplern från ReCycle (förutsätter att du har en licens). Kolla så att ditt SCSI-kort stöds av ReCycle osv på deras sajt.

1
Bevaka tråden