Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte med mellanlägg

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en annan Wavestation på gång nu. Den skall vara i "nyskick". Den finns området så jag kan åka och kolla på den. Pris: 1500:- plus min AN200. Jag är lockad. Låter det som en vettig affär?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-20 10:03

Det låter ju fantastiskt! Två flugor i en smäll och Para blir lycklig till jul i stället för att få på Paranöten av alla tråkiga inköp.

Annars kan man nog fortfarande utan problem få tag på vågstationer i bra skick för runt 2500:- + frakt i bra skick. Men om du verkligen vill bli av med din an200 så mycket så är det ju bara till att slå till!

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-12-20 16:32

Vafan! Jag raggade ju tag på en AN200-köpare till dig Parakeet! Han borde väl ha mailat dig "by now"??

Eh..? Vem då? Har besvarat ett par mail där avsändaren undrat om jag haft kvar den, men sedan har jag inte hört ett ljud mer. På söndag åker jag ocn 200:an och gör affär.

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-12-20 20:32

Ok, min polare har mailat dig på din [email protected]. Han var beredd att pynta 1500kr å komma förbi Jönköping å hämta upp...
Pratade med honom idag å han undrar om du sover...

Uj, 7 nya meddelanden på den adressen. Kollar den sällan. Jag har mailat din polare nu. Men det verkar redan som att den är såld. Tar med den till Värnamo imorgon och byter den (och en sedelbunt) mot en Wavestation.

• Medlem
  • International user
  • 2002-12-21 21:09

Parakeet : Apropå kolla, har du kollat vad Yamaha synten heter?

Menar du Moogen? Hade i så fall glömt det. Men jag har plockat ut den ut väskat och lagt den i knät. Vänta lite så skall jag vända på den...

Den heter... Yamaha... PS-3 och har serienummer 183800 Den måste vara värd en förmögenhet!!! Skall skruva upp den och datera den någon dag. Man kan se på gretsarna när de är tillverkade (år och vecka) och då är synten förmodligen tillverkad ungefär vid samma tillfälle. Min Juno-106:a var tillverkad sommaren 1984. Det ni!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-22 04:18

Sommaren ´84, ah, vilka minnen att somna till. Jag och kompisen Jonas var indianer och åkte omkring i dels en roddbåt, dels en fet motorbåt (han var 14 å jag 13) som var hans farsas. 75 hästar! Grymt! Vi "intog" en massa öar som var obebodda. Se´n fick vi köra Saab 99, hans farsa satt i baksätet och garvade. Jonas bodde på landet han. Brukade cykla dit på min Flying Finn. Se´n såg man en Volvo som hette "240" för första gången, i stället för "244". Ibland åkte vi å hoppade i sandtaget. Grymt kul. Ibland började vi slåss om vi var oense. Han vann jämt. Vi kollade på Frankenstein och jag blev livrädd att sova över i deras jävla kråkslott. Gah!

1
Bevaka tråden