Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg N364

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Jag undrar om Korg N364 är en bra synth och vad passar den till för musikstil egentligen?

Sedan undrar jag om någon vet var man kan ladda ner manualen till den på nätet, om någon vet det?
Verkligen otroligt tacksam för lite information!!

Ha det så gott allesammans!
david

Ingen aning hur den låter, men en del infor finns här: KORG Download Center

Slå på Archive > All Products så hittar du nåt teknikjox i alla fall. Under Documents finns tyvärr bara nån släktings manualer. Men du kan ju alltid skriva och fråga!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-20 22:53

painkiller: välkommen hit!

Antar att det var du som föranledde denna diskussion; http://www.99musik.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=2;t=000131

Nåväl, här finns lite utgångsmaterial, direktsänt till dig från världens bästa sökmotor - Google - http://www.google.com/search?q=korg+n364+manual&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=10&sa=N

Jag tror inte jag testade N364´an, det kom så många likartade syntar från Korg ett slag. Men det är ju en workstationsynt som prestandamässigt väl ligger någonstans mellan T3 och Trinity. Det gör att den säkert är bra till mycket "smör och bröd", har en del fina pads och hyfsade "emulerande" läten (pianon, gitarrer, etc). Syntar som de här passar väl egentligen till en kombination av inga - eller alla - musikstilar. Med det menar jag att de kan kännas lite slätstrukna "rakt ur lådan", även om de passar in här och där i de flesta stilar man kan tänkas jobba med. Man ska dock komma ihåg att syntar kommer till liv först när man lär sig dyka under skalet på dem och programmerar egna ljud. Om N364 är inspirerande för detta är en smakfråga. Har man inte mycket annan utrustning så kan man nog klämma fram en hel del kul ur en så´n här synt. Den kan vara en bra byggsten för att skapa en egen liten midistudio, som man sedan kompletterar med allehanda mjukvarusyntar i kombination med hårdvarusyntar, allt enligt ens egen smak. Att det inte är lätt att välja rätt syntar kan jag intyga, som haft bortåt 100 olika syntar i min ägo under årens lopp (dock inte samtidigt... hehe). Det har varit en mycket intressant och lärorik resa - en resa som fortsätter så länge man har intresset. Om man tröttnar på en synt finns det nästan alltid ett bra sätt att bli av med den utan att förlora så mycket (eller ibland t om tjäna en eller annan krona). Om inte annat så kan man alltid byta in den på musikaffärer med sunt syntsortiment; en variation av begagnade och nya instrument, när man vill ha något annat. Hur bra eller dålig du än tycker den är så blir den en bra måttstock som du kan jämföra andra syntar mot under din resa. Vi på 99musik finns här som dina resekompisar, reseguider och turister - när du har något att berätta som vi inte visste innan. Antalet intressanta monument inom syntgenren är outtömligt. Det kommer ständigt nya dessutom... Slutligen - priset: Är priset rätt (jag tippar vilt; kanske uppåt 5000:-) så är den värd ett köp. Alla syntar har en nivå på "köpsignal", även om man kanske inte tänkt sig en sådan synt egentligen. Har man pengar på fickan och hittar ett klipp tycker jag man alltid ska slå till. För att filosofera ytterligare tror jag syntar är en bättre investering än aktiefonder just för tillfället...

Var nära att köpa en sån för ett par år sen.

En synt av typen "smör-och-bröd", som man behöver minst en av, fast man egentligen tycker den är jäkligt trist att köpa... Lät bra vill jag minnas, inget spektakulärt. Kommer inte ihåg vad jag skulle ge men 4-5000:- nånstans tror jag.

Det är väl en sådan där bortglömd Korg-synt? De som får uppmärksamhet är typ M1, Wavestation, Trinity och de andra som varit stora på sitt sätt. Ingen höjer ett ögonbryn för en Korg... vad hette den nu då? Det har inte tillfört något, men det innebär inte att den är dålig. Som en Opel Vectra. De bara finns där och ingen lägger märke till den. Men de som har en Vetcra är säkert nöjda med dem.

Tror att den är en sådan där synt alla behöver men ingen känner för att köpa. Den är nog absolut ett bra köp och det är rätt pris.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-02-21 14:10

Det står en sån i skolan, inget som imponerade på mig iaf.

1
Bevaka tråden