Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poly-61 : liten demo

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-02-21 23:01

Jag gjorde ett par ljud med den som jag lirade in nu på kvällskvisten, kanske visar dom hur Korgen kunde låta en fredagskväll när en förkyld apa hade lite trisst. Visst kan en synth för 500:- låta helt okej

Ljudklippet

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-21 23:33

Japp, den låter helt OK för det priset!

Så den har arpeggiator också, eller är du råtajt på baslicks? Jag hör ditt C64-ljudideal genom ljuden, vilket inte alls är illa utan personligt & kul. För 500:- skulle jag lätt också ha köpt den!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-02-21 23:38

Du menar nog joysticbenden som hörs i ett par av ljuden(på 1:a bla)det låter lite sid om den ibland.

låter trevligt.. helt klart användbara ljud på den där. pf menar nog det fjärde ljudet som låter som kört via en arpeggiator

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-22 07:48

Enapa : Inga dumma ljud alls.

Det lät faktiskt inte så mycket Poly800 över ljuden som jag hade trott, förutom orgelljuden förstås.

Gillade den allra första syntleaden, den påminner mig om syntleaden från en av låtarna i C64 spelet Flash Gordon. Prova att lyssna på sång 7 av 9 från sid-låten.

(psst, första sången från sid:en är riktigt bra, go Rob Hubbard!!)

Coola ljud där!
500:- Vilket kap!

Rob Hubbard..? Är han den där scientologledaren?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-22 11:45

Real Parakeet : Näpp, han är snarare C64-sid guru!

Apskön bild va?

Travoltas kompis heter Ron Hubbard...

Rob Hubbard bor numera i min mobiltelefon och spelar "Monty On The Run" varje gång det ringer

1
Bevaka tråden