Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mums filibabba !

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-28 23:00

Den skulle väl se schysst ut i finrummet, eller ?

Vad ska man betala ?

Det är en 2+ med dubbla drives ( fast en är paj ).

Lasse

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-28 23:33

Jo, verkligen. *suck*

Street price i USA är 400-450 USD. Vad betala i Sverige? Tja, knappt det dubbla kanske? Det beror egentligen bara på hur gärna du vill ha den.

Hade jag varit nära att köpa eller redan ägt en EII, hade jag nog förmodligen sett till att införskaffa reservdelar i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-28 23:37

Jo jag såg det kitet ! Inte gratis, hoppas att allt är shysst bara.

Hmm, så pass som 7000:- svenska ! Det känns väldigt dyrt, eller ?

Hörru, nu måste jag nog maila dig privat så.....

Lasse

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-28 23:47

Knappt det dubbla...runt 700 USD tänkte jag (< 6.000 SEK). Jag har egentligen ingen aning, men vill man verkligen ha en i Sverige är det inte lätt att få tag på någon, vare sig här eller i resten av Europa. Men det är inte säkert att det är lätt att sälja någon heller...

Men som sagt, vill du bara ha en lite mer för skojs skull så är det ju bara upp till dig att avgöra hur mycket du är beredd att betala. Sedan får säljaren bestämma om han vill sälja eller inte. Det brukar jag göra och förmodligen reta gallfeber på en del säljare.

Har den belysning i displayen eller är den hottad med det? Otroligt mannligt instrument som gett mången syntare våta drömmar. Kommer ihåg en skolavslutning på gymnasiet i slutet av 80-talet. Bandet som spelade hade en Yamaha DX?? på scen, men de hade gjort en stor lapp som det stod "Emulator" på. Bare de mest invigna förstod. Själv tyckte jag "Fairlight" hade varit mäktigare.

1
Bevaka tråden