Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa synth i danmark?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-03 15:35

lyckas inte hitta nån jp-8000 här i sverige så jag börjar fundera på danmark.. nån som vet nån bra beg. sida för danmark?

Prova här:
http://www.soundcheck.dk/
www.dba.dk
Nyhetsgruppen: dk.marked.privat.musik

Sen finns ju dessa butiker:
http://www.aage.dk/
http://www.ke-musik.dk/

Har de inte okristligt hög lyxskatt på elektroniksaker i Danmark? Förr kostade en kassettbandare typ det dubbla jämfört med i Sverige. Och då blir begagnatpriserna därefter.

Är det så omöjligt att hitta en JP i Svedala?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-16 14:04

Han har hittat en, dock inte min som såldes för betydligt längre sedan.

Priserna i Danmark är klart jämbördiga med de i Sverige. Det är nog mest nya bilar som är dyra för danskarna pga enorma skatter. De är dock billigare för svenskarna än vad nya svenska bilar för vi slipper deras jätteskatter på bilar.

När sålde du din då? Det kanske var jag som köpte den..?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-16 14:36

Nix, det var ingen småländsk pippi som köpte den.

Det var en snubbe som flög (?) ner till Skåne från Göteborg. Den 27 mars försvann den för 6.000:-.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-16 14:42

hehe tackar allihopa men jag har redan köpt en.. från örebro.. en bekant har varit där hela veckan och samtidigt passat på att hämta den.. får den imorgon.. vaddå sömnlös natt?

Hittade detta på nätet och kunde ej låta bli att posta det, hur man får till Ferry Corstens leadljud

JP8000 Ferry Lead:

RING:ON OSC BALANCE: -14 OSC1: WAVEFROM:SUPER SAW .CTRL 1:87 CTRL2:127
OSC2: WAVEFROM:SQUARE WAVE FINE/WIDE:-28 PULSE WIDTH:4 PWM:71 SYNC:ON
FILTER: LPF CUTOFF:69 RESO:25 ENV DEPTH:+35 ENV: A:0 D:34 S:18 R:127
AMP ENV: A:2 D:65 S:0 R:57 EFX: CHORUS LEV:86 BASS:+14 TREBLE:+37

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-17 00:39

Alltså, jag får ett vasst ljud i huvudet. Lägger in en VST-plugg som ger lite fett pingpongdelay. Får nå´n vibb om nå´n musikstil som skulle kunna göras med det här... hmm... trance skulle man kunna kalla den kanske.

PF sitter å spår i parametrar

  • Oregistrerad
  • 2003-05-17 00:51

muhahah.. måste testa det ljudet sen om några timmar (fy vad många timmar när ma nu tänker efter)..

PF: Ja visst serru

Emil: Dra upp en mp3´a om du lyckas skruva fram ljudet

  • Oregistrerad
  • 2003-05-17 11:08

ja det kan jag väl göra..

Det låter nästan som om det är jag som köpte Aminos JP-8000!

Den 27/3 åkte jag (flög ej) ner till Lund och hämtade min nya leksak...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-18 20:04

It´s a small world och här dyker alla upp en efter en...

Jag hoppas att du är nöjd med den och att den kompletterade resten av dina synthar bra. Och att du kom på en bra förklaring för din flickvän.

Det är väl bara pippi parakit som flyger antar jag. Välkommen hit förresten!

Visst är världen liten ibland...

Jag är hur nöjd som helst med synthen och den kompletterar övrig utrustning bra.

Det blev en del förklaringar för flickvännen men det löste sig till slut. Nu har vi kommit överrens om att jag ska ha ett speciellt "hobbykonto" där jag kan spara en slant varje månad till roliga apparater.

Du menar antagligen att hon har kommit överens om att du ska ha ett hobbykonto?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-19 18:26

okej, det är möjligt att det var hon som tog upp det.

Men det kan vara en bra idé, nu måste jag bara komma på ett bra sätt att skyffla över pengar till hobbykontot utan att det syns för mycket.

Bu för börja med avancerad ekonomisk brottslig het inom hushållet. Börja med öresavrundning. Det kan ta sjuttio år innan hon upptäcker det. Och då har du kanske lyckats sno åt dig... ja säkert tjuto trettio spänn.

  • Medlem
  • 2003-05-20 11:14

Hehe själv så vågar jag inte ens nämna när jag köpt någon ny synt hemma.
Brukar bli att hon upptäcker dem efter ett tag. Till saken hör att jag inte samlar på syntar utan köper dem, spelar på dem och sedan säljer eller byter bort dem för nya prylar. Antar att jag inte är ensam om detta

  • Medlem
  • 2003-05-20 11:23

"Jag fick lönesänkning älskling" - gråt krokodiltårar. Sedan har man styrt om löneutbetalningarna till hobbykontot, och för sedan över lämplig summa till lönekontot.

Ond och elak metod, men kan fungera alldeles för bra.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-05-20 14:37

Ibland (fast bara ibland) är det skönt att vara singel...

  • Medlem
  • 2003-05-20 14:58

Det går rätt bra ändå, även om man inte är singel. Flickvännen tittar bara konstigt på mig när jag köpt något nytt, men det är inga problem ändå. Kanske är enklare om man som jag och flickvännen inte bor ihop.

Bor man tillsammans så blir ju livet lite billigare, så då borde det finnas buffert för att lägga undan en del pengar i alla fall.

Ett annat alternativ är att börja röka, och sedan lägga undan motsvarande pengar per dag i nöjesfonden.

Ska jag vara sambo med någon ska vederbörande heta Roland...

1
Bevaka tråden