Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Registrera er Minimoog på nätet.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-06 10:52

Shalom på er!
Har hittat en sida som handlar om Minimoog och Minimoog Voyager. Där kan man registrera sitt namn, serienummer på Minimoogen och email.
Jag tycker att alla som äger en Minimoog ska registrera sig.

http://monsite.wanadoo.fr/MiniMoog/

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-06 11:01

Mycket koolt! Hittade en del "kändisar" i serienummerlistorna. Man känner sig onekligen väldigt utanför, plötsligt...

Tjena Demokid!

Av ren nyfikenhet, varför tycker du att alla som har en mini ska registrera sig -vad är poängen enligt dig?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-06 13:19

Ni bildar ett nätverk av Minimoogare!

Vid lite eftertanke... fattar inte heller viten med att rigistrera sig. Okej att man bildar en slags "minimoog-klubb", men att bara, som det stod, registrera sig och sin Minimoog verkar lite meningslöst om man nu inte vill göra sig lite märkvärdig över att man har en Minimoog. Men är det en klubb med forum, gemensamma inköp av reservdelar och sånt för minimoog-ägare så kommer ju saken i ett annat läge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-06 14:50

Websidan är helt nystartad och kommer uppdateras med bilder, annan bra info m.m. Den är gjord för att hedra ett mycket fint musikinstrumment som fortfarande fungerar efter över 30 år.

Vi får se om Model-E:or, Pro~53:or, Korg M1 m.m. kommer kunna gå att använda om 30 år.

Vad det gäller serienummer så tycker jag det är en kul grej. Tänk om alla som ägde en fungerand Mini registrerade sig... då skulle man kunna se hur många som fortfarande var vid liv.
Det är väl lite som årgångsvin eller gammla bilar... Det skulle nog inte vara lika intressant om man fick skriva upp sitt serienummer på sin Roland JV1080.

MVH
Demokid

Tacka vet jag Club MC-Veteranerna

  • Oregistrerad
  • 2003-05-06 15:05

Visst, det kanske kan diskuteras varför man ska göra det men det är väl upp till var och en. Allting här i världen måste inte ha en fundamental funktion

Näe, då kunde nog de flesta av oss sälja instrumenten till bättre behövande och börja odla jordgubbar istället.

För övrig så tvivlar jag inte en sekund på att en M1:a fungerar efter 30 år. Varför skulle den inte göra det? Och den låter väl knappast sämre då än när den var ny. Att ett syntprogram till datorn skulle vara otjänligt efter 30 år beror nog mer på in- och utvecklingen av hårdvaran.

Jag är inte övertygad. Skulle nog hellre registrera min JV1080 om jag hade en. Hedrar man inte instrumentet mer genom att spela på det än att hitta på olika sorters "hurra-vad-jag-är-bra" klubbar som inte har svårare inträdesprov än att vem som helst klarar av det (dvs köpa prylen)?

Tror dessutom inte att det nånsin kommer hända att alla registrerar sig så man får veta vilka serienummer som finns kvar. Och vad skulle man isf med den infon till?

Observera att detta inte är riktat mot någon person, jag förstår bara inte vitsen med den här idén. Jag sticker ut hakan lite och låter kanske otrevlig men ta inte åt er av det

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-06 18:37

Själv stannar jag vid att jag tyckte det var en kul grej. Men det tycker jag om det mesta. Bussar som sladdar, kärringar som pruttar, barn som stör den preussiska ordningen, ja, hela paketet.

1
Bevaka tråden