Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jädrar va de brusar...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett stort problem...
Äger en Yamaha SY-85, gillar den, fast den BRUSAR.
Det är nåt enormt vad det brusar.
Är det fel på min synth eller är det någon annan där ute som också har samma problem men sy-85an.

Går detta att åtgärda på nåt sätt???

Jag har ungefär samma problem med mina kurzweilar, det hjälpte lite att byta till ett annat strömmutag, kanske det kan var lösningen för dig?
Jag har fortfarande ett problem också, när man läser en diskett på min kurzweil så låter det samma ljud som kommer från diskettstaionen till högtalarna fast dubbelt så högt.
Nåja det vad ju inte jag som skulle fråga på den här tråden..

Jag skall pröva att byta strömuttag.

Jag vet inte om jag minns rätt men när jag köpte den så tror jag att den inte brusade så mycket. Har haft den sedan 1995 ungefär.

Den har hängt med länge på spelningar å sånt och även åkt i scenen ett par gånger...

Jag har storebrorsan SY77 och den brusar som hela Huang-ho och Yangtze-kiang tillsammans. Det gör även min Yamaha, öh... X-49 och Roland R-8m.

Ibland hörs även en hög ton, typ som på testbilden på svt.
Jag brukar spela in små pianostycken och pianoljudet på SY-85an är väldigt bra men jag får alltid använda brusreduktion, ganska kraftig sådan också.

Är det någon som har nåt bra tips på en riktigt bra brusreducerings plugin som vst eller dx-plugg?

1
Bevaka tråden