Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AN1X

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste slå ett slag för min favorit VA: Yamaha AN1x. Suttit några timmar med min senaste(på arbetstid

)
Fett var ordet...........är det någon annan här som jobbat mkt med denna underskattade SYNT.
Prisvärdare synt får man leta efter, köpte min för 3500:-.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-07 13:58

Jag köpte en när dom kom ut och den färgade ett av mina album totalt . Den kan vara så elak och kall och i nästa stund varm o mjuk... Hmm, lät nästan som en beskrivning av kvinnor det där höhö.... *host*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-07 14:23

Anette-X... 3 å 5 känns väl som det pris de har legat på en längre tid. Tyvärr är de så himla plastiga. Det är B.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-07 14:43

Ja dom skulle klappat ihop ett annat skal än CS1X-skalet.. Men själva keyboarden är mycket, mycket bättre. Den känns "nyare Roland" på nåt vis.

Hur roligt är det att få fram nya ljud med den? Är den lätt att arbeta med? Om man förstår analog subtractive synthesiz ganska bra, kan man då få fram önskade ljud relativt snabbt?

Jag fick överdos på matriseditering när jag hade CS1x. Trögjobbat. An1x har dessutom en jäkla massa shiftlägen osv...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-07 16:51

Håller med. Har gett Anette en chans vid minst tre seriösa tillfällen, men alla har utmynnat i... "ja, den låter väl schysst men vafasen...". Det finns så mycket annat med mer tilltalande gränssnitt, ljud... kan inte fatta att de släppte ut den i det skicket, trist display, trist panel, trista knappar... trött på något vis. Har man växt upp med Juno 2 & JX8P & D-50 & osv (som faktiskt är snygga prylar) så blir man väl extra kräsen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-11 18:18

Hade en AN1x en längre tid, tills jag bytte den och en JV-2080 mot min Waldorf Q. AN1x hade några roliga funktioner i programeringen som jag inte stött på sedan dess, särskilt med editorn. Tråkigt skal bara, ser ut och känns som en leksak.

1
Bevaka tråden