Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalibrera korg

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-01-02 12:05

Min Mono/Poly har ont i sin VCO nr.1 när jag skulle stämma den igår var det nått mysko, vco1 har mastertune ratten som sin stämmratt och man kommer inte närmare än en halvton ifrån den ton det borde va! men de 3 restande VCOerna funkar utmärkt.

  • Medlem
  • 2003-01-02 12:16
Citat:

quote:skapades ursprungligen av: enapa:
Min Mono/Poly har ont i sin VCO nr.1 när jag skulle stämma den igår var det nått mysko, vco1 har mastertune ratten som sin stämmratt och man kommer inte närmare än en halvton ifrån den ton det borde va! men de 3 restande VCOerna funkar utmärkt.

Kika här! Du får nog öppna synthen och skruva. Korg Mono/Poly Service Manual

Är den ostämd både via sitt eget keyboard, och med cv-styrning? Eliminera felkällor.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-01-02 12:46

Nu funkar den den hade nog en dålig dag, det har den i bland. Nu stämmer den bra !

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-19 02:19

Yum! Mer på Sonicstate´s nyhetsavdelning. Korg hade en fin vintageutställning på NAMM.

  • Medlem
  • 2003-01-19 22:44

mmmmmmmmmm i like that

Öppnar du skalet hittar du en potentiometer som du kan kalibrera... Kolla bara i sevicemanualen först.(Råkade resonans-kalibrera min gamla cs 01: a av misstag och drog upp så att den själv-oscillerade konstant... Lät härk om den )

1
Bevaka tråden