Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad säger man??

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-07-03 21:59

Hoppas bilden funkar...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-07-03 22:01

Lite mer info
Ngn som har $100.000 över som e sugen?

Hmm vem skulle köpa en sådan egentligen

Kan man verkligen göra musik på sånna apparater?

En Synthi 100 är ungefär som fyra stycken VCS3. Det står en VCS3 på musikhögskolan här i göteborg som jag har provat lite och har mest fått fram konstiga ljud och liknande saker ur den. Men å andra sidan är jag väldigt svag för konstiga ljud å blippar å bloppar så habegäret är för närvarande stooort

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-04 00:45

Jo, vacker är den, men priset är bara ett stort skämt. Det är säkert en sådan säljare som i vanliga fall annonserar med "only serious offers". Nej, tar han bort en nolla kommer han mycket närmare verkligheten...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-04 02:33

Tilltalar inte mig alls. Ser helt enkelt inte syntigt ut. Ser bara tråkigt ut. Ge mig en Matrix 12:a på ett dubbelstativ med en Yamaha QX 1 på toppen i stället. Och resten av pengarna köper jag en skön BMW för. Om ni inte hittar någon QX 1 (som jag vill ha bara av nostalgiska skäl) går det bra med en MPC 60 också.

För lite patchkablar för min smak

QX1... är det den med skrivmaskinsknappar? Till det priset så är det lätt att tro att killen bara vill visa upp den.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-04 10:04

PF: Du får ingen vidare BMW för vad den egentligen är värd. Hans fantastipris är dock en annan sak. QX1 är däremot hur billig som helst. Här kan du köpa två, och han har tidigare haft dem för £70 utan att någon nappat. Synd bara att frakt från Storbritannien är så löjligt dyrt (typ 3-4 ggr dyrare än från Tyskland).

PF: på Pianotjänst i Norrköping står (stod, var ett tag sedan jag kollade iofs men det är väl ingen rykande åtgång på sådana) några QX-1:or om det är sequencern Yamaha QX1 som åsyftas. Eller var det kanske QX3 eller QX5 på pianotjänst?

Hade en vcs3 en gång i tiden... Älskade oscillatorerna och den fina röda attack-knappen... För att inte tala om fjäderreverbet! Den var fantastisk att sjunga igenom!

1
Bevaka tråden