Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lättaste tangenter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tvärtemot många andra synthare är ute efter en synth som har väldigt lätta tangenter.
Musiken jag spelar är oftast mer än 160 bpm omräknat till "vanliga" bpm så när jag spelar ibland händer det att jag inte kan spela mer för att fingrarna helt enkelt blir för trötta.
Det måste finnas någon synth som har otroligt lätta tangenter så att man kan spela längre utan att bli trött i fingrarna.

  • Medlem
  • 2003-07-04 08:14

Testa en sån där laserharpa jarre kör på

Solglasögon följer med på köpet tror jag bestämt

Bygg sporttangenter i kolfiber. Lätt och otroligt starkt. Och snyggt. Sätt dit en sänkningssats så de inte behöver tryckas ned lika djupt som vanliga tangenter.

Vissa äldre och billig syntar ha otroligt lätta och sliddriga tangenter, Korg DW6000 till exempel, men den är inte anslagskänslig eller nått sånt.

Eller så får du låta fingrarna gå på gym, lägg handen på bordet, med handflatan uppåt, fäst ett snöre längst ut i fingret och låt det hänga ut över bordskantenen. I den ändan fäster du en tre-kiloshantel. Sedan är det bara till att köra. PUSH!!! Passa dig bara när du kör långfingret, folk kan tro att du ger dem fucken och blir då förbannade. Kör typ tre set med 12 repetitioner i vaje set. Du kommer garanerat få pump.

Yamaha CS1x har ruggigt plastiga & lätta tangenter vill jag minnas.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-04 10:53

Roland D-10 - snabb som vesslan.

ensoniq eps! ..har jag för mig

1
Bevaka tråden