Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lite synthpics...

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sådärja! Mitt uppe i allt möblerande och musikskapande har jag fotat lite i
studion. Bilderna kan beskådas på http://www.kyloemusic.com/christian/.

(obs! bli inte ledsna över pro5´an på golvet eller den isärplockade prodigyn. Dessa ska in i resten av riggen så fort jag orkar möblera klart. Var inte oroliga

)

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-14 00:07

Hörru,

har du fått igång femman än ?

Prodigyn verkar oxå se lite ledsen ut, eller ?

Lasse - med en Pro One som väntar på reservdelar.......

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-14 00:14

Mycket fint. Hemstudio i storleksordningen "i stället för bil", typ. Något du jobbar med på heltid eller en fritidssyssla?

Nej, den är fortfarande helt död

Jag fick dock lite tips från AH när jag berättade om mitt profetproblem, så helt kört är det nog inte. Ska bara få tummen ur och fixa det nån gång...

Prodigyn däremot, den är inte så ledsen som den ser ut att vara. Jag har bara klätt av den i syfte att putsa iordning trägavlarna lite. Att den sen har varit i det tillståndet i 1,5 år är en annan historia

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-14 00:24

Haha, känner igen det där.

Jag hade min Korg 800DV stående i köket i ett halvår. Till familjens förtret

Just nu så ligger en Odyssey och fronten till min Pro One i köket samt knapparna till den på matbordet.

Tips: Skrubba INTE knapparna till din Pro-One med en tandborste. Den vita färgmarkeringen försvinner

Lasse

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-14 00:26

OT: Tandborstar som gör att det vita försvinner?!

PF:
Det är mest på fritiden, men iom att jag precis blev arbetslös kanske man kan se det som en heltidssyssla nu?

Körkortet tog jag för örvigt för en vecka sedan så det har aldrig riktigt varit läge för en bil innan. Detta tycker jag är ett minst sagt trevligt alternativ att lägga sina pengar på.

Lasse:
Bättre det än att tvätta ms10´ans tangenter med aceton... De fick en lätt matt nyans efteråt

Fattar fortfarande inte vad jag tänkte på när jag gjorde det...

kul att se lite bilder därifrån! Läst en del om dina inköp osv på sas-listan

Hade inte du 3st tr808 förresten?

Mjo, sålde två av dem för några månader sedan för jag behövde lite cash... behöll den av de tre som var midifierad. Fast en utav dem ångrar jag att jag sålde, för den var verkligen i mint condition. Inte en repa nånstans och alla pottar och switchar fungerade klockrent! Ska nog försöka köpa tillbaka den...

Härligt! Den där 4-voicen såg hotfull ut. Det verkar som att du inte behöver någon VA-synt. Jag blir så sugen på att köpa en klenod och spela på på söndagar.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-05-14 08:24

Jag tycker inte om människor som har en OSCar...för jag vill också ha en OSCar...

Klart maffig studio.

Man blir liksom sugen på att köpa lite "ratt-mojänger", så att man kan sitta & krana ljud

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-14 10:24

Jag vill också ha en OSCar...och mycket annat i partybreakers studio...och waveterms alla PPG...och stryphs moduler...osv...men jag tycker om dem i alla fall.

Fast det är ju värst vad grejerna är konstigt uppställda. Det går knappt att spela bekvämt på någon. 4-voicen på golvet och dessutom ivägen för många andra synthar, en tredje våning på stativ är sällan rattvänligt för att inte snacka om Korgsyntharna som nästan är oåtkomliga och 100m-modulerna som ju är opatchade ju!

Jag hoppas att det är temporärt...

avart:
Nej, detta är inte kyloestudion. Den ligger på andra sidan väggen. Vi hade mycket riktigt inbrott i början av året, men det var innan jag flyttade hit mina grejjer så jag blev inte av med någon av mina klenoder.
I nuläget så finns ingen av mina egna låtar uppe på nätet, men jag ska försöka lägga upp några inom en snar framtid.

amino:
Jo detta är högst temporärt. I det lilla "facket" i väggen där synthriggen står nu ska jag istället bygga väggfasta hyllor där jag kan ställa allt sedan. Då kommer dessutom pro5´an, prodigyn och sh101´an få plats. Får se när det blir av bara.
Och ang. sys100m´et så kan du vara lugn. Det brukar absolut inte vara opatchat!

Jag drog bara ur alla kablar när jag skulle ta korten.

Fast egentligen spelar det inte så stor roll ändå... jag kör ju ändå bara mjukvara i mina låtar

Är det förresten någon som kan hitta alla 4 trummaskinerna? Två står på syntstället, en står under skärmen, men var är den 4´e?

Ett tips är att leta längs med golvet. Det är svårt, men herr Rotwang borde kunna lista ut det, då jag har för mig att även han äger en sån som vi letar efter.

...fotat i studion

Mycket trevligt! Eller pycket havligt, som jag tydligen lyckades skriva nån gång...

  • Medlem
  • 2003-05-15 21:45

Trevligt! Men vad är det för vit best som står på golvet egentligen?

En Oberheim 4-voice såklart! Favvosynten nummer ett! (eller nja, två kanske.. först kommer ju ändå Roland Sys700

) Min är dessutom moddad med separata cv, gate och filter-cv in, samt audio ut för varje SEM. Mycket trevligt tycker jag.

1
Bevaka tråden