Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studio Electronics

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-23 18:50

Nån som vet vem som tar in Studio Electronics till vårt avlånga skatteparadis?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-23 19:02

Det gör Feedback tror jag. Men skall du köpa nya Studio Electronics-prylar så köp från USA istället. Mycket, mycket, mycket billigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-23 19:30

Tackar! De hade i alla fall C2´an på sin webshop för endast 28895:- *gosh!* Den blir nog för dyr från USA också...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-05-23 20:39

Bor man på Östermalm så e väl 29 papp ngt man snyter ur näsan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-23 22:22

Inte dirket något man snyter ur näsan, men helt ok som toapapper.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-24 02:52

Min kompis köpte en Studio Electronics SE-1 för tre månader sedan... Han ägde min Minimoog i sex år innan mig och är inte nöjd.
Han säger att den inte låter i närheten så fett och moogit som minimoog.
VCO:erna låter tydligen tunna och enveloperna är otroligt seda. Det går inte att göra snabba bas ljud.
Den är tydligen ganska svår jobbad...

Synd på en så fin burk... den har ju i alla fall rattar.

MVH
Demokid

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-24 08:27

Nja, jag har spelar en del på en sådan, och jag gillar den. Men jag utgår aldrig ifrån att en synth skall låta som en annan synth, utan syntharna får vara sig själv. Visst, den är inte lika fet, skitig och punchig som en Minimoog, men den är jämn och fin, låter bra väldigt långt ner och har utsökta modulationsmöjligheter. Svårjobbad tycker jag inte heller den är, för den övervägande delen av parametrar när man redigerar ljud är mycket lättåkomliga. Prisvärd definitivt, men då utgår jag från USA-priserna på den.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-05-24 09:11

Annars så har JAM en begagnad ATC-1 och SE-1X inne...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-24 09:40

Ja, och till vanliga svenska helt underbara priser. 9.995:- för en begagnad ATC-1 och 19.995:- för en ny SE-1X. En begagnad ATC-1 går aldrig på över 5.000:- i USA och en ny SE-1X får man för 11.000:-. Att inte SE m fl undrar varför de säljer så dåligt i vissa länder...

Och JAM refererar till SE-1X som en "rackmonterad" Minimoog.

Fast det är klart, det handlar väl bara om marknadsföring, och SE gillar ju att själva referera till Moog.

1
Bevaka tråden