Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt från Waldorf

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-07-24 21:57

Eller, njae, inte sååå nytt...de har släppt PPG Red som är gjord för att använda deras analoga hårdvarufilter...

Och alla gör vågen! Eller inte...

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-07-24 22:14

Näe, det var väl så...
På HC är oron stor att det här är den nya wavetable-synth det ryktas om...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-24 22:16

Här också. Alltså; mjukvarusyntar i all ära... men...

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-07-24 22:34

Man får hoppas att det inte lägger ner allt jobb på den där filterbanken...det låter tyvärr lite så på siten...

Känns som om det finns finns en extemt litem marknad för den därna prylen. Analogfetishister som använder plugins... Den kostar ju trots allt skjortan och lite till.

Samma sak gäller egentligen Q+. Ska jag lägga dom pengarna på en synth med analoga filter så vill jag nog sjutton ha analoga oscillatorer också! Kostar ju mer än en Andromeda!

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-07-24 22:42

Jag måste erkänna att jag har svårt att se att det finns någon större marknad för en såndär maskin...om man vill ha analogt så vill man nog som du säger ha det hela vägen...

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-07-24 22:45
Citat:

citerar: Den kostar ju trots allt skjortan och lite till.

Holy shit! 24 papp på Thomann...då pratar vi väl en tiotusen mer här hemma...minst...

• Oregistrerad
  • 2003-07-24 23:24

För att agera domedagsprofet så kan nog den där filterbanken bli spiken i kistan

Folk är helt vansinniga för att dom aldrig släpper nya OS och löser befintliga buggar i sina andra produkter.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-07-24 23:27
Citat:

citerar: För att agera domedagsprofet så kan nog den där filterbanken bli spiken i kistan

Finns väl en risk för det...anade oråd när de blev publikt aktiebolag...

Citat:

citerar: Folk är helt vansinniga för att dom aldrig släpper nya OS och löser befintliga buggar i sina andra produkter.

Ja, de har väl lovat ett nytt OS till XT ett bra tag nu...

Waldorf gör nog så gott de kan, inte lätt att vara liten synt-tillverkare i dessa dagar. :/
*Pillar vidare på XT och Q*

ANaloga oscillatorer i all ära, men inte hade väl PPG anloga oscillatorer? Vad är skillnaden mot en Q med analoga filter då? Mig bara undra, sa flundra.

• Medlem
  • International user
  • 2003-07-26 13:31

Mycket enkelt uttryckt skulle vilja säga att PPG försökte och lyckades skapa ett eget sound. Q+ försöker mest låta som en massa annat. Enkelt uttryckt alltså. Det är mer än typen av oscillatorer och filter som styr ljudet i en synth.

En Q´s oscillatorer försöker ju låta analoga. Varför då inte köpa en analog om den tom är billigare! Hade Q´n haft lite mer wavetables hade jag sett poängen, men det gör jag inte nu...

1
Bevaka tråden