Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K-Station

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-01 00:42

hejsan allihopa.. jag undrar vad ni som andvänder/andvänt den tycker om den?. ska kika på den imorgon kanske och funderar på att börja leta begagnat.. hittade nån för 4,000.. är den värd pengarna?

• Medlem
  • 2003-06-01 12:36

Har för mig att någon frågade om K-station för ett antal månader sedan också, utan nå´n vidare respons, så jag antar att de flesta här inte är så förtjust i den.

Personligen har jag bara stått och lekt lite på musikbörsen ett par gånger.. kanske 1-1½ timme sammanlagt. Mina intryck är att den låter riktigt bra och är en söt, trevlig liten sak att sitta ratta med. Tre oscillatorer har den ju också... och ett bra mycket bättre gränssnitt än t ex microKorg, om vi snackar lite mindre synthar...

Har inget mer spännande att säga, tyvärr.. men 4000:- tycker i alla fall jag den kan vara värd, om den är i fint skick.

• Medlem
  • International user
  • 2003-06-01 12:56

"Har för mig att någon frågade om K-station för ett antal månader sedan också, utan nå´n vidare respons, så jag antar att de flesta här inte är så förtjust i den."

Det ska du inte anta.

Kanske är det helt enkelt bara så att vi inte vet så mycket om den?

Jag har själv aldrig haft tillfälle att prova på en K-station t.ex.

• Medlem
  • 2003-06-01 13:08

Så kan det ju också vara förstås

Men jag tycker mig ha läst lite dissiga kommentarer på Novations prylar i allmänhet, men jag kanske bara inbillar mig...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-01 13:30

Det gör du nog, för jag tycker mig ha läst (och förmodligen även skrivit) motsatsen.

Jag har haft en sådan. Riktigt trevlig synth men tyvärr monotimbral. Om du har en annan smör och bröd synth kan det vara idé att skaffa en K.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-08 16:14

Annars så hårddiskinspelar man

Så gjorde jag när jag hade lånat en Micro Modular, och så gör jag med min Prophecy. Jag hårddiskinspelar det mesta för fyra parter på Nord Lead 2:an tar slut rätt fort det med .. hmm

• Medlem
  • 2003-06-10 04:08

Vänta med att skaffa en K-station om du tycker om plugins. K-station kommer ju till Sverige i form av V-station snart (går att köpa från andra länder). V-station är en plugin verision av K-station till Mac Och Windows. Den har mer funktioner och har samma ljudbank. Kostar typ hälften av originalet.

Kolla mer här!

• Medlem
  • 2003-06-12 03:07

Just det... glömde tillägga att jag har V-station. Tycker att den är väldigt bra, den har funktioner som fyller ut det man kanske saknar på K-station. Den känns värklig. Någon annan som har några åsikter om V-station?

1
Bevaka tråden