Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orgelproblem

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-04 10:44

Halloj!

Jag tänkte att här borde väl finnas en och annan som har koll på gamla orglar...?
Jag har en kompis som har en gammal Hammond, en L100 närmare bestämt. På sistone har den inte låtit så vackert, dvs. själva orgelljudet är väl OK men det har tillkommit ett kraftigt brummande ljud. Det påminner om jordbrum i karaktären men är kraftigare än något sådant jag har hört tidigare.
Kan det vara så att någon här känner igen sig? Om inte annat kanske ni har tips på någon som har koll på sånt här, helst i Stockholmsområdet.

Alla svar mottages tacksamt.
/Janne

Elektroniken åldras ju också på sätt och vis - damm kommer in och täcker komponenter medan andra oxiderar och har sig. Låter som en liten renovering skulle vara bra för den stackarn, men det är förstås mycket svårt att säga exakt vad som skulle kunnna vara fel och således vad det skulle kosta. Det kan ju vara allt möjligt egentligen och kanske rentav nåt måste bytas...

Säkert finns det nån som kan renovera den, men har absolut ingen koll på Stockholm i detta avseende.

1
Bevaka tråden