Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Latino ljud?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej grabbar.
Jag skulle fråga om någon har latinoamerikansa ljud som ni vill dela med er eller om det finns på nätet att ladda ner, helst till kurzweil..
Jag har börjat spela med den kända gruppen Salzugar, trumpetljud latinamerikansk stil behöver jag samt sån salsapiano är ett måste för min del, det värsta är att jag ska vicka in imorgon o jag har inte tid att sitta och skruva ljud hela natten....
Tack på förhand

  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 20:12

Tyvärr inga ljud till Kurzweil, dock ett *.wav-pack på 97MB med piano-, gitarr- och percussion-loopar om det kan vara av intresse?

Ja det är extremt intressant

Känner du till salzugar förresten, lätt sveriges bästa salsa band.
När kan du möjligen skicka filerna?
Jag ska föbereda o så inför en liten spelning imorgon tror du att du kan skicka innan?
Tusen tack i vilket fall

  • Medlem
  • 2003-06-12 03:37

Jag kan rekomendera dig att skaffa Latin expansionkortet i rolands JV serie många bra ljud, du får typ allt du behöver för att göra latino musik. Kostar bara typ 1000 kr beggat.

SR-JV80-18 (World Collection LATIN)är dess fullständiga namn. Jag tycker ljuden håller världsklass.

Här har du en kort demo som kanske inte är riktigt rättis spegling av kortet men den är OK iaf.

http://nathansheldon.com/xp-80/mpegs/roland_demo_cd-3/06-latin-demo.mp3

Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 08:51

Kan nog ordna till att du får filerna innan spelningen ikväll. Säg bara till vart jag ska ladda upp dom så ordnar jag det under dagen.

Tyvärr känner jag inte till salzugar. Antar att dom inte sugar sa mücket

1
Bevaka tråden