Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver inte gissa...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-06-14 00:32

Till skillnad från de andra topicsarna orkar jag inte vänta på förslag (dessutom har jag så få syntar att det vore för lätt). Jag blev mäkta stolt över ett ljud jag kranade om i min dx200. Jag tycker definitivt INTE det låter FM iallafall!

Lyssna själv...
...och det e basljudet som e dx200.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-14 00:48

Hehe, näe inte direkt.

Det lät väldigt mycket som en lofi-fyrkantsvåg direkt från en MSX-hemdator eller dess YM-bröder. (tror dess ljudchip hette YM-nånting, chippen var Yamaha-producerade iaf.) Skön bas!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-14 02:47

Mer LoFi (har inte lyssnat på din än, Mårre, tar det strax!) - jag testade att göra ett multiset (Supermode: ON) med min Emax II´a, och lirade in lite MIDI till den. Tyvärr har jag ännu inget ljudkort förutom datorns interna, och det vet jag inte hur man bäst ska ställa in; nu lyckades jag få det att låta sämst. Se´n hade jag bara en lågbudgetsladd. Så det här blir mono och dirty. Nåväl - samplern funkar fint! Sexton röster, sexton ljud samtidigt (använder dock inte alla). Samplade lite ljud från Juno 1´an å D-50´n - och så ett dovt "Aooh" från mig själv som fick bli en budgetfairlight. Trummorna är Triton LE-samplingar.

http://artists.iuma.com/IUMA/Bands/Beatley/index-2.html

"Emax II Preview" längst ned.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-14 10:38

More10: Schysst basljud må jag säga, låter lite som "sladdbrum" (har ofta tänkt göra basljud genom att sampla just sån´t).

Det svängde ju riktigt sunkigt å gött. Det var inte så lite deckare över den.

Jag såg framför mig hur kriminalspanaren Johny Sideburn på NYPD gled, men armbågen ut genom rutan på sin Buick, fram längst en tjaskig gata i slumkvarteren i utkanten av centrum. Han letade efter knarkkungen/hallicken Toby "Jaw broker" Kingswater´s före detta fru för att hörhindra att hon blir inblandad i tråkigheter. Johny Sideburn har tidigare haft ett förhållande med henne.

Vill höra mer!!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-14 11:03

Käkmäklarn´s exfru! Det avsnittet vill man inte missa!

Du menade Mårres grej va?

Jepp, det var en deckare. Din var bra den också men inte så deckig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-14 11:43

Nä, den är mer meckig.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-06-14 12:26

Ball bas mårre, den har bra förutsättningar för att bryta igenom ljudbilder!
När vi snackar lofi så är jag med!
lofaj är en trumtakt som är gjord med samples från 2 leksakskeyboars och sedan samplad i Fairlighten...och en cymbal på slutet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-14 12:36
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-06-14 12:45

Exakt!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-14 13:35

Härmapa!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-06-14 17:25

HEHEHE

1
Bevaka tråden