Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad mellan Nord lead 2 o Lead 3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är sklillnaden mellan dessa syntar igentligen?
Funderar på att köpa en lead 2
Funkar den bra o styra andra grejer med såsom racksyntar och dyligt.
Har hört att 3:an inte kan skicka cc så att man kan styra externa effekter med den,går detta att göra på en 2:a?
Vad är ett rimligt pris på en nord 2 i dagens läge?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-17 11:45

Både 2:an och 3:an skickar CC från alla rattar och knappar så det är ingen skillnad. Den stora skillnaden mellan de två är att det är två helt olika synthar med olika ljud. 3:an har mycket större ljudmöjligheter och sina härliga ändlösa lysande rattar, men prisskillnaden är grotesk så om ovanstående inte är något som tilltalar dig väldigt mycket så hade jag definitivt hellre köpt en begagnad 2:a. Sådana finns det gott om begagnade, men priserna varierar kraftigt. Mer än 6.500:- tycker jag definitivt inte du skall behöva betala, snarare mindre.

Nej, nu börjar jag bli hungrig.

  • Medlem
  • 2003-06-17 15:59

Såg en Nord Lead 3:a för 7000:- häromdagen och det måste ju vara ett sjukt bra pris!? Ett skämt rentav kanske..

Låter helt klart som ett skämt... Eller också är den i riktigt risigt skick.

  • Medlem
  • 2003-06-17 16:09

Saxat från instrument-online:

2003-6-16
nordlead 3.
nyskick!!
7000 kr
[email protected]
0704-426999

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-17 16:11
Citat:

citerar:Såg en Nord Lead 3:a för 7000:- häromdagen och det måste ju vara ett sjukt bra pris!? Ett skämt rentav kanske..

Eller så är den stulen .....

jag tror mer på felskrivning.. hittade en "roland tr 303" imorse för 1100:- som visade sig vara en mc303

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-18 16:12

Det ska nog stå "NL 2". Det tror jag med på.

1
Bevaka tråden