Huganemej!
Ja, det måste ju komma... Som säkert knappast någon kunnaat undgå har jag tjatat oändligt mycket om en lityen kär synth i två rackhöjder och med 3 oscillatorer som bär det smarriga namnet Neptune II som förstås är en vidarutveckling av den tämligen osköna Neptune som i sin tur är en vidareutveckling av analogsynthen Proton - och alla självfallet från företaget Spectral Audio.
Ett litet utsnitt av den helsköna framsidan finns att se här nedan!
Vet inte riktigt vad som fått mig att fästa mig närmast till besatthet med denna lilla raring, men säkert har den helsköna designen med det att göra. Till och med baksidan är kalassnygg!!!
Kolla in lite fler bilder på The Synthesizer Network. Ahhhh, ljuvligt!
Det är i alla fall en ganska liten teknisk förändring sedan Neptune, som ser ut som bilden nedan, men priset är förstås avsevärt högre. Har just hittat en föregångare för nätta 3500:- medan den nya kostar runt 8000:-... Så det lär väl dröja innan man har råd, men jag bara ska ha en sån här! Jag kan leva på mycket billigare halvvarianter tills dess, men detta ska bli min första riktiga analoga synth med riktiga goa rattar - så känns det i alla fall nu
originalet ser i alla fall ut så här - inte lika snygg men nästan samma funktioner som försrtås är det mest vesäntliga.
Spectral Audio har förstås en egen informationssida för Neptune II med lite ljudexempel.
Fler ljudexempel kan hittas på The Synthesizer Network´s audio sample-sida.
Usch ja! Men nu har jag i alla fall tjatat av mig lite! Kanske ska jag göra en liten tråd till Cheetah - MS-6 också när jag redan är igång`Den har ju en snygg kise på framsidan