Wow,
jag lyckades rota fram mina gamla E&MM (Electronics & Music Maker) från 1986 och fick en sentimental lässtund. Jag kan inte ha läst dessa tidningar sedan 80-talet.
1986, en tid då de gamla slöä analoga syntharna reades ut och skulle lämna plats för allt fler digitala och övelägsna synthar. (Jag har ju aldrig ägt en riktig analogsynth och kommer nog aldrig att göra det heller. Jag märker hela tiden att min uppmärksamhet går till de digitala syntharna och jag tillhör väl helt enkelt den "digitala generationen").
Eller vad sägs om introduktionsartiklar om hur man använder en Macintosh för musikskapande, riktigt rolig läsning.
Vad jag förvånades över var att priserna inte var så höga som jag minns, vilket kanske säger mer om min köpkraft då än nu
Några synthar fick mig att höja lite på ögonbrynen och jag undrar om någon här har erfarenhet av dessa?
"Siel mono synthesizer" och "Chase spirit synth" De var riktigt billiga synthar och kostade bara runt 100 pund och hade tre oktavers klaviatur.
En tyngre synth verkar ha varit Voyetra 8, från ett företag som heter Ocave Plateau. Den gick på ca 4000 pund. Är det någon som vet något om detta "stora amerikanska analogmonster"?
Och följdfrågan, går någon av dessa synthar att få tag på idag?